Educació Emocional
Curs en línia reconegut com 80h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Acredita el perfil professional Atenció a la diversitat dels alumnes
Durada: 80 hores formatives (8 setmanes)
Modalitat: 100% en línia
Destinataris: Professors d'Educació Infantil, Primària i Secundària
Metodologia interactiva i dinàmica
L’evolució de la societat fa necessari que els contextos educatius s’adaptin oferint una educació de qualitat que fomenti un desenvolupament integral dels alumnes que tingui en compte tots els aspectes de la persona. |
Són molts els estudis i experts que asseguren que l’èxit en la vida, no depèntant de la intel·ligència tradicional, sinó més aviat de l’habilitat per aidentificar, usar, entendre i gestionar les emocions.
La societat del segle XXI ha creat noves demandes i reptes tant per l'escola com per als docents qüestionant els principis i els objectius educatius vigents. Actualment, l'èxit del professorat queda també vinculat a desenvolupar persones integrades en la societat, amb eines socials i emocionals que els permetin afrontar els reptes de la vida quotidiana, per això, és imprescindible completar la formació del professorat amb l'aprenentatge i desenvolupament d'aspectes socials i emocionals.En aquest context, es fa indispensable formar mestres "emocionalment intel·ligents", que puguin complir el repte d'educar els seus alumnes amb una formació integral. Que a través de les seves experiències, puguin ensenyar a reconèixer, gestionar i expressar respectuosament les seves emocions.El docent, com a líder emocional, s'encarrega de coordinar els esforços individuals i grupals, ajudant a fomentar les potencialitats de cada alumne. El clima de l'aula, generat per l'actuació del mestre, impactarà definitivament en l’aprenentatge dels alumnes. |
Laia Casas i Argerich
Mestra especialitzada en Neurociència aplicada a l'educació
Innovació educativa. Neuroeducació. Coautora de "Educarnos para Educar. Neuroaprendizaje para transformar la educación."
Cristina Ribera Tarifa
Professora de Secundària especialitzada en educació emocional
Graduada en Traducció i Interpretació per la UAB, mínor d’Estudis Bascos. Màster de Formació del Professorat per la UB. Professora d’alemany a la EOI de Manresa. Professora d’anglès a l’INS Pere Borrell de Puigcerdà. Certificat d’innovació ILEC (Impuls a la lectura) i GEP (Generació Plurilingüe) . Especialització en Atenció a la diversitat a través de l’educació emocional.
OBJECTIUS |
|
PROGRAMA |
- 1.1. Neurociència, emoció i aprenentatge
- 1.2. Educació emocional
- 1.3. Competències intrapersonals
- 1.4. Competències interpersonals
- 2.1. L’educador emocionalment intel·ligent
- 2.2. La comunicació i l’acompanyament
- 3.1. Etapa de 0 a 3 anys
- 3.2. Etapa de 3 a 6 anys
- 3.3. Etapa de 6 a 12 anys
- 3.4. Etapa de 12 a 18 anys
- 3.5. Desenvolupament socioemocional en l’etapa adulta
- 4.1. Consciència emocional
- 4.2. Regulació emocional
- 4.3. Autonomia emocional
- 5.1. Competències socials
- 5.2. Competència per a la vida i el benestar
- 6.1 Aplicació pràctica
- 6.1.1 Primera etapa d’educació infantil
- 6.1.2 Segona etapa d’educació infantil
- 6.1.3 Educació Primària
- 6.1.3.1 Cicle Inicial
- 6.1.3.2 Cicle Mitjà
- 6.1.3.3 Cicle Superior
- 6.1.4. Educació Secundària i Batxillerat
- 6.1.5. Educació d’adults
- 7.1. Projecte vertical d’educació emocional
- 7.2. La integració de les famílies i la comunitat
- 8.1. Proposta d’intervenció pràctica
Pròximes edicions
Actualment no hi ha programada cap edició per aquest curs.
Si tens qualsevol dubte o suggerència, pots posar-te en contacte amb nosaltres mitjançant el nostre formulari de contacte:
Contactar