Aprenentatge Cooperatiu
Curs en línia reconegut com 60h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Acredita el perfil professional Metodologies amb enfocament globalitzat
Durada: 60 hores formatives (6 setmanes)
Modalitat: 100% en línia
Destinataris: Professors d'Educació Infantil, Primària i Secundària
Metodologia interactiva i dinàmica
Nombroses investigacions avalen l’eficàcia del treball cooperatiu en la millora del rendiment, la motivació per aprendre, el sentit de responsabilitat, l’autoestima i, especialment, de les relacions entre els alumnes en contextos heterogenis. |
![]() |
L'aprenentatge cooperatiu suposa un canvi en la mirada del procés d’ensenyament - aprenentatge que porta a una reformulació de la tasca del professorat. L’educador deixa de ser un transmissor de coneixement i passa a ser un guia que estimula la curiositat i la motivació dels alumnes, elements imprescindibles per culminar el procés d’aprenentatge amb èxit.
La neurociència corrobora la introducció de les pràctiques cooperatives als contextos educatius. Som éssers socials per naturalesa i aquesta metodologia permet que l’alliberació de més quantitat de dopamina, neurotransmissor que equilibra l’estat d’ànim i que facilita la memòria a llarg termini.
CAMPUS VIRTUAL |
El Campus Virtual Eduk ofereix accés les 24 hores del dia i els set dies de la setmana, de tal manera que els participants tenen flexibilitat horària.
La formació s'acompanya d'una tutoria totalment personalitzada que permet aprofundir en els interessos i les inquietuds personals de cada participant.
![]() |
METODOLOGIA INTERACTIVA I DINÀMICA |
Els paquets d'aprenentatge presenten una metodologia formativa basada en l'Storytelling i la gamificació, que s'acompanya d'infografies, lectures i vídeos.
Cada mòdul formatiu es completa amb fòrums de participació compartida, tasques de reflexió i de producció, vídeos i lectures. En finalitzar el curs, cada docent realitza un projecte pedagògic d'aplicació personal, guiat per la tutora, on se sintetitzen i apliquen els aprenentatges realitzats.
![]() |
![]() |
![]() |

Laia Casas i Argerich
Mestra especialitzada en Neurociència aplicada a l'educació
Innovació educativa. Neuroeducació. Coautora de "Educarnos para Educar. Neuroaprendizaje para transformar la educación."

Alba Reguant Aubets
Professora de Formació Professional especialitzada en Neuroeducació
Llicenciada en Veterinària per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster de formació del professorat per la UNIR i Postgrau en Neuroeducació per la Universitat de Barcelona. Professora de Formació Professional Superior a l’Escola Agrària del Solsonès.
OBJECTIUS |
|
PROGRAMA |
El curs està format per sis blocs d’aprenentatge
Mòdul 1. El cervell social
1.1. Els sistemes de recompensa cerebrals.
1.2. El procés d’aprenentatge.
1.3. Bases neurobiológiques del cervell social.
Mòdul 2. L’Aprenentatge cooperatiu
2.1. Definició d’aprenentatge cooperatiu.
2.2. Requisits de l’aprenentatge cooperatiu.
2.3. El rol del docent i del alumne.
Mòdul 3. Com comencem a aplicar-lo?
3.1. La distribució de l’aula.
3.2. La cohesió d’equip i les seves dinàmiques.
3.3. La creació d’agrupaments i equips base.
Mòdul 4. Estructures cooperatives
4.1. Les estructures cooperatives simples.
4.2. Les estructures cooperatives complexes.
4.3. Integració dins la seqüència didàctica.
Mòdul 5 Avaluació
5.1. L’avaluació formativa per part del docent i dels alumnes.
5.2. Eines d’avaluació competencial.
Mòdul 6. Programació cooperativa
6.1. Programació d’una unitat didàctica introduint dinàmiques cooperatives.