Aprenentatge Cooperatiu

Curs en línia reconegut com 60h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya

10% de descompte ja aplicat en el preu de la inscripció. Promoció vàlida per totes les inscripcions realitzades fins al 31 de desembre o fins a esgotar-ne les existències.
Amb la teva inscripció col·labores amb la quantitat 5'25 € per La Marató 2021, enguany dedicada a la salut mental.

 

Comptabilitza per acreditar el perfil de metodologies amb enfocament globalitzat.

Durada: 60 hores formatives (6 setmanes)

Modalitat: 100% en línia

Destinataris: Professors d'Educació Infantil, Primària i Secundària

Metodologia interactiva i dinàmica

Nombroses investigacions avalen l’eficàcia del treball cooperatiu en la millora del rendiment, la motivació per aprendre, el sentit de responsabilitat, l’autoestima i, especialment, de les relacions entre els alumnes en contextos heterogenis.

L'aprenentatge cooperatiu suposa un canvi en la mirada del procés d’ensenyament - aprenentatge que porta a una reformulació de la tasca del professorat. L’educador deixa de ser un transmissor de coneixement i passa a ser un guia que estimula la curiositat i la motivació dels alumnes, elements imprescindibles per culminar el procés d’aprenentatge amb èxit.

La neurociència corrobora la introducció de les pràctiques cooperatives als contextos educatius. Som éssers socials per naturalesa i aquesta metodologia permet que l’alliberació de més quantitat de dopamina, neurotransmissor que equilibra l’estat d’ànim i que facilita la memòria a llarg termini.

 

Perfil professional

 

El curs Aprenentatge cooperatiu comptabilitza per acreditar el perfil de metodologies amb enfocament globalitzat. Està incorporat a la llista de cursos de formació i programes d'innovació educativa, aprovada mitjançant resolució del director general competent en matèria de professorat del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

 

Campus Virtual

El Campus Virtual Eduk ofereix accés les 24 hores del dia i els set dies de la setmana, de tal manera que els participants tenen flexibilitat horària. 

La formació s'acompanya d'una tutoria totalment personalitzada que permet aprofundir en els interessos i les inquietuds personals de cada participant. 

 

 

Metodologia interactiva i dinàmica

Els paquets d'aprenentatge presenten una metodologia formativa basada en l'Storytelling i la gamificació, que s'acompanya d'infografies, lectures i vídeos. 

Cada mòdul formatiu es completa amb fòrums de participació compartida, tasques de reflexió i de producció, vídeos i lectures. En finalitzar el curs, cada docent realitza un projecte pedagògic d'aplicació personal, guiat per la tutora, on se sintetitzen i apliquen els aprenentatges realitzats. 

 

 

Laia Casas i Argerich
Laia Casas i Argerich

Mestra especialitzada en Neurociència aplicada a l'educació


Innovació educativa. Neuroeducació. Coautora de "Educarnos para Educar. Neuroaprendizaje para transformar la educación."

Veure perfil complet

Alba Reguant Aubets
Alba Reguant Aubets

Professora de Formació Professional especialitzada en Neuroeducació


Llicenciada en Veterinària per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster de formació del professorat per la UNIR i Postgrau en Neuroeducació per la Universitat de Barcelona. Professora de Formació Professional Superior a l’Escola Agrària del Solsonès.

Veure perfil complet

Objectius

  • Conèixer el cervell social i la seva implicació dins del procés d’aprenentatge

  • Ser capaç de crear equips base que compleixin característiques afectives i efectives.

  • Conèixer i aplicar dinàmiques que permetin cohesionar els equips i generar un vincle constructiu.

  • Aplicar estructures i estratègies cooperatives per dinamitzar i guiar el procés d’aprenentatge.

  • Utilitzar metodologies d’avaluació competencial per avaluar les dinàmiques cooperatives.

  • Ser capaç de programar una unitat didàctica amb la introducció de dinàmiques cooperatives.

 

Programa

El curs està format per sis blocs d’aprenentatge

 

Mòdul 1. El cervell social

1.1. Els sistemes de recompensa cerebrals.

1.2. El procés d’aprenentatge.

1.3. Bases neurobiológiques del cervell social.

 

Mòdul 2. L’Aprenentatge cooperatiu

2.1. Definició d’aprenentatge cooperatiu.

2.2. Requisits de l’aprenentatge cooperatiu.

2.3. El rol del docent i del alumne.

 

Mòdul 3. Com comencem a aplicar-lo?

3.1. La distribució de l’aula.

3.2. La cohesió d’equip i les seves dinàmiques.

3.3. La creació d’agrupaments i equips base.

 

Mòdul 4. Estructures cooperatives

4.1. Les estructures cooperatives simples.

4.2. Les estructures cooperatives complexes.

4.3. Integració dins la seqüència didàctica.

 

Mòdul 5 Avaluació

5.1. L’avaluació formativa per part del docent i dels alumnes.

5.2. Eines d’avaluació competencial.

 

Mòdul 6. Programació cooperativa

6.1. Programació d’una unitat didàctica introduint dinàmiques cooperatives.

Pròximes edicions

Data

01/12/2021 - 17/01/2022


Preu

94,50€


Data

01/01/2022 - 15/02/2022


Preu

94,50€


Data

01/02/2022 - 15/03/2022


Preu

94,50€


Data

01/03/2022 - 15/04/2022


Preu

94,50€


Data

01/04/2022 - 15/05/2022


Preu

94,50€


Data

01/05/2022 - 15/06/2022


Preu

94,50€


Data

01/06/2022 - 15/07/2022


Preu

94,50€


Data

01/07/2022 - 15/08/2022


Preu

94,50€


Aquesta web utilitza 'cookies' per oferir-te una millor experiència i servei. Al seguir navegant acceptes nostra política de cookies.×