Amb la música al cor i al cos. Educació emocional sistèmica, a partir de l'expressió musical i corporal

Curs reconegut com a 40 hores de formació permanent del professorat pel Departament d'Educació

 


Curs de formació de 4 hores en directe i 12 hores de sessions en vídeo, complementades amb 24h de campus virtual. Sessions en directe els dijous de 18:00h a 21:00h*

*En cas de no poder assistir a la sessió en directe, aquesta estarà enregistrada dins del Campus Virtual.

Modalitat: Combinada. Sessions en directe a través de la plataforma Zoom i Campus Virtual

Destinataris: Professors d'Educació Infantil, Primària i Secundària

 

Aquest curs s'adreça a mestres i professors que vulguin fer un procés de creixement personal, sabedors que sense aquest procés personal no poden fer canvis substancials en la seva manera d'entendre l'educació i de fer les classes.

La música i l'expressió corporal són el camí i l'excusa per treballar les emocions i ser més conscients de la importància que aquestes tenen en l'aprenentatge dels alumnes. El sistema educatiu actual està obrint-se poc a poc al treball de les competències, tenint present les diverses intel·ligències. Però malauradament, la base racional és encara tan forta que el cos i les emocions no tenen cabuda a les aules. Per altra part, és molt important tenir present que l'individu forma part de diferents sistemes (el més important, el familiar) i descobrir en nosaltres què és sistèmic així com canviar la mirada envers els altres és cabdal per saber quin és el nostre lloc com a persones i com a professionals de la docència.

Si mestres i professors realitzem aquest treball personal i sistèmic, de ben segur que la nostra consciència farà que mirem alumnes i famílies amb bons ulls.

 

Les primeres tres inscripcions de cada edició rebran de regal... EL JOC DE CARTES DE LES EMOCIONS

 

 

 

Cristina Duran Salvadó
Cristina Duran Salvadó

Professora de música especialitzada en educació emocional i en Pedagogia Sistèmica


Llicenciada en Filosofia i Lletres (Secció: Art-Musicologia) per la Universitat Autònoma de Barcelona.  Va obtenir el títol professional de piano al Conservatori Professional de Música de Vila-seca i el títol superior de Llenguatge Musical al Conservatori Municipal de Barcelona. Ha realitzat el Màster en Pedagogia Sistèmica a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona (2013-2015). També s'ha format com a professora de ioga (curs de 300 hores reconegut per la Yoga Alliance).

És professora de música de secundària (funcionària, actualment en excedència) i ha exercit com a tal a l'institut Jaume I de Salou durant vint anys (1995-2015).

Actualment imparteix cursos i tallers d'educació emocional sistèmica per a diferents col·lectius: docents, pares i mares, adolescents i joves. És formadora en el curs de Pedagogia Sistèmica organitzat pel Moviment Educatiu Sistèmic (MES) a Reus. En aquests cursos es té molt present el treball del cos i la música com a camí d'autoconeixement.

És professora de ioga al centre Espai Holístic (Vila-seca).

Ha creat  el Joc de Cartes de les Emocions (en català, castellà i anglès).

Forma part del Moviment Educatiu Sistèmic (MES), on coordina el Grup de Recerca de Música.

Veure perfil complet

 

OBJECTIUS

 
  • Fer un treball emocional i de creixement personal amb enfoc sistèmic a través de la música i l'expressió corporal, sabent que sense aquest procés personal no es poden fer canvis substancials en la manera d'entendre l'educació, de fer les classes per poder mirar la realitat (alumnes i les seves famílies) d'una altra manera, més amorosa.
  •  Diferenciar emocions primàries (bàsiques i derivades,) i secundàries, descobrint com aquestes darreres s'han enquistat en el relat personal.
  • Fer un treball de consciència corporal per descobrir i escoltar el que el cos parla abans de somatitzar emocions no transitades en forma de tensions i, fins i tot, malalties.
  • Iniciar un treball sobre el propi sistema familiar (genograma) fent conscients els nusos o assumptes sistèmics que encara perduren (en forma d'emoció heretada, patró  o programa).
  • Fer un treball sobre els ordres de l'amor i de l'ajuda.
  • Prendre consciència de les qualitats que hem de desenvolupar com a educadors per ser líders dins l'aula.
  • Adonar-nos de la poca presència que cos i emocions tenen a l'aula i de la necessitat de tenir presents aquests per possibilitar que els alumnes estiguin realment disponibles per a l'aprenentatge.
  • Adonar-nos de la importància que té la gestió de les emocions i la gestió de les relacions interpersonals i interculturals per a promoure una societat que es basi en la pau, la llibertat i el respecte.
 

 

PROGRAMA

Mòdul 1_ Per una educació holística

Objectius:

  • Descobrir l'equilibri entre la individualitat i la dimensió social-sistèmica de tots els éssers humans
  • Conèixer els ordres de l'Amor (Bert Hellinger).
  • Ser conscients que els quatre pilars de la Vida han de formar part de l'educació

Continguts:

  • La mirada sistèmica, la mirada amorosa.
  • Els ordres de l'Amor: pertinença, jerarquia i equilibri entre el donar i rebre.
  • Els quatre pilars de la Vida, continguts transversals en els currículums educatius.
  • Música (escolta i pràctica) i cos (consciència corporal i moviment)  per una educació més holística

 

Mòdul 2_ Els 4 pilars de la Vida: Identitat, Arrels, Vincles i relacions, i Futur

Objectius:

  • Conèixer qui som: essència i ego (personalitat)
  • Ser conscients de la nostra naturalesa (cos-cor-ment) i dels tres cervells (reptilià, sistema límbic, neocórtex prefrontal)
  • Conèixer les emocions primàries (bàsiques i derivades) i les emocions secundàries (biogràfiques, adoptades o heretades)
  • Diferenciar termes: sensacions, emocions, sentiments, pensaments, actituds,...
  • Conèixer els orígens, a través del genograma.
  • Diferenciar amor cec d'amor madur
  • Conèixer els tipus de vincles
  • Diferenciar vincle de relació
  • Resoldre el conflicte amb les eines sistèmic-emocionals
  • Descobrir els propis talents i potencials per sentir-nos capaços de portar a terme els nostres somnis, reptes i objectius.

 

Continguts:

  • La identitat. Qui sóc?
  • Essència /Ego (Personalitat)
  • Cos - Cor - Ment
  • Cervell reptilià - Sistema límbic - Neocórtex prefrontal
  • Sensacions - Emocions/Sentiments - Pensaments
  • El món emocional: emocions primàries (bàsiques i derivades) i emocions secundàries.
  • Les arrels. D'on vinc?
  • Genograma
  • Honrar i agrair els orígens
  • De l'amor cec cap (repetir patrons) a l'amor madur i la mala consciència de fer-ho diferent
  • Els altres: Vincles i relacions. Amb qui convisc?
  •  Tipus de Vincles
  •  Diferenciació entre vincle i relació.
  • Els conflictes. De la necessitat, passant per l'emoció per arribar a la imatge de solució
  • El futur. Cap a on vaig?
  •  Talents i potencials. Les ales per volar
  •  Somnis, reptes i objectius. Per una vida amb sentit.

 

Mòdul 3_ Aplicacions a l'aula

Objectius:

  • Portar a les dinàmiques de l'aula els continguts sistèmics
  • Conèixer les característiques del mestre-líder sistèmic
  • Atendre la diversitat de l'alumnat (d'origen, de context, ... )
  • Crear activitats musicals i emocionals que s'adaptin a les necessitats del grup-classe.

 

Continguts:

  • Els ordres de l'Amor dins l'aula
  • Els ordres de l'Ajuda
  • El mestre, líder sistèmic dins l'aula
  • L'expressió musical i corporal com a camins cap a una educació més holística
  • Adaptació de les activitats musicals i corporals als diferents nivells.
  • Creació de sessions, on cada professional equilibri els continguts propis de la matèria que imparteix amb les activitats musicals, emocionals i corporals.

 

Mòdul 4_ Projecte final de l'alumne

Objectius:

  • Escriure un diari personal de tot allò observat i sentit al llarg del curs
  • Recopilar informació i observar el propi genograma.
  • Triar un dels continguts del curs i desenvolupar-lo a partir de diferents activitats per al grup-classe.
  • Crear o adaptar activitats musicals i corporals per al grup-classe.
  • Continguts:
  • Diari personal del curs
  • El sistema familiar del mestre (genograma)
  • Desenvolupament i aplicació d'un dels continguts del curs a un determinat grup-classe
  • L'expressió emocional: música i cos a l'aula

 

 

Pròximes edicions

Actualment no hi ha programada cap edició per aquest curs.


Si tens qualsevol dubte o suggerència, pots posar-te en contacte amb nosaltres mitjançant el nostre formulari de contacte:

Contactar

Aquesta web utilitza 'cookies' per oferir-te una millor experiència i servei. Al seguir navegant acceptes nostra política de cookies.×