Amb la música al cor i al cos. Educació emocional sistèmica, a partir de l'expressió musical i corporal
Curs reconegut com a 40 hores de formació permanent del professorat pel Departament d'Educació
Curs de formació de 4 hores en directe i 12 hores de sessions en vídeo, complementades amb 24h de campus virtual. Sessions en directe el 2n i 4t dijous del mes de 18:00h a 21:00h* i tutories individualitzades
*En cas de no poder assistir a la sessió en directe, aquesta estarà enregistrada dins del Campus Virtual.
Modalitat: Combinada. Sessions en directe a través de la plataforma Zoom i Campus Virtual
Destinataris: Professors d'Educació Infantil, Primària i Secundària
Aquest curs s'adreça a mestres i professors que vulguin fer un procés de creixement personal, sabedors que sense aquest procés personal no poden fer canvis substancials en la seva manera d'entendre l'educació i de fer les classes. |
La música i l'expressió corporal són el camí i l'excusa per treballar les emocions i ser més conscients de la importància que aquestes tenen en l'aprenentatge dels alumnes. El sistema educatiu actual està obrint-se poc a poc al treball de les competències, tenint present les diverses intel·ligències. Però malauradament, la base racional és encara tan forta que el cos i les emocions no tenen cabuda a les aules. Per altra part, és molt important tenir present que l'individu forma part de diferents sistemes (el més important, el familiar) i descobrir en nosaltres què és sistèmic així com canviar la mirada envers els altres és cabdal per saber quin és el nostre lloc com a persones i com a professionals de la docència.
Si mestres i professors realitzem aquest treball personal i sistèmic, de ben segur que la nostra consciència farà que mirem alumnes i famílies amb bons ulls.
Dins del curs descobriràs... EL JOC DE CARTES DE LES EMOCIONS
|
Cristina Duran Salvadó
Professora de música especialitzada en educació emocional i en Pedagogia Sistèmica
Llicenciada en Filosofia i Lletres (Secció: Art-Musicologia) per la Universitat Autònoma de Barcelona. Va obtenir el títol professional de piano al Conservatori Professional de Música de Vila-seca i el títol superior de Llenguatge Musical al Conservatori Municipal de Barcelona. Ha realitzat el Màster en Pedagogia Sistèmica a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona (2013-2015). També s'ha format com a professora de ioga (curs de 300 hores reconegut per la Yoga Alliance).
És professora de música de secundària (funcionària, actualment en excedència) i ha exercit com a tal a l'institut Jaume I de Salou durant vint anys (1995-2015).
Actualment imparteix cursos i tallers d'educació emocional sistèmica per a diferents col·lectius: docents, pares i mares, adolescents i joves. És formadora en el curs de Pedagogia Sistèmica organitzat pel Moviment Educatiu Sistèmic (MES) a Reus. En aquests cursos es té molt present el treball del cos i la música com a camí d'autoconeixement.
És professora de ioga al centre Espai Holístic (Vila-seca).
Ha creat el Joc de Cartes de les Emocions (en català, castellà i anglès).
Forma part del Moviment Educatiu Sistèmic (MES), on coordina el Grup de Recerca de Música.
OBJECTIUS |
|
|
PROGRAMA |
Mòdul 1_ Per una educació holística
Objectius:
- Descobrir l'equilibri entre la individualitat i la dimensió social-sistèmica de tots els éssers humans
- Conèixer els ordres de l'Amor (Bert Hellinger).
- Ser conscients que els quatre pilars de la Vida han de formar part de l'educació
Continguts:
- La mirada sistèmica, la mirada amorosa.
- Els ordres de l'Amor: pertinença, jerarquia i equilibri entre el donar i rebre.
- Els quatre pilars de la Vida, continguts transversals en els currículums educatius.
- Música (escolta i pràctica) i cos (consciència corporal i moviment) per una educació més holística
Mòdul 2_ Els 4 pilars de la Vida: Identitat, Arrels, Vincles i relacions, i Futur
Objectius:
- Conèixer qui som: essència i ego (personalitat)
- Ser conscients de la nostra naturalesa (cos-cor-ment) i dels tres cervells (reptilià, sistema límbic, neocórtex prefrontal)
- Conèixer les emocions primàries (bàsiques i derivades) i les emocions secundàries (biogràfiques, adoptades o heretades)
- Diferenciar termes: sensacions, emocions, sentiments, pensaments, actituds,...
- Conèixer els orígens, a través del genograma.
- Diferenciar amor cec d'amor madur
- Conèixer els tipus de vincles
- Diferenciar vincle de relació
- Resoldre el conflicte amb les eines sistèmic-emocionals
- Descobrir els propis talents i potencials per sentir-nos capaços de portar a terme els nostres somnis, reptes i objectius.
Continguts:
- La identitat. Qui sóc?
- Essència /Ego (Personalitat)
- Cos - Cor - Ment
- Cervell reptilià - Sistema límbic - Neocórtex prefrontal
- Sensacions - Emocions/Sentiments - Pensaments
- El món emocional: emocions primàries (bàsiques i derivades) i emocions secundàries.
- Les arrels. D'on vinc?
- Genograma
- Honrar i agrair els orígens
- De l'amor cec cap (repetir patrons) a l'amor madur i la mala consciència de fer-ho diferent
- Els altres: Vincles i relacions. Amb qui convisc?
- Tipus de Vincles
- Diferenciació entre vincle i relació.
- Els conflictes. De la necessitat, passant per l'emoció per arribar a la imatge de solució
- El futur. Cap a on vaig?
- Talents i potencials. Les ales per volar
- Somnis, reptes i objectius. Per una vida amb sentit.
Mòdul 3_ Aplicacions a l'aula
Objectius:
- Portar a les dinàmiques de l'aula els continguts sistèmics
- Conèixer les característiques del mestre-líder sistèmic
- Atendre la diversitat de l'alumnat (d'origen, de context, ... )
- Crear activitats musicals i emocionals que s'adaptin a les necessitats del grup-classe.
Continguts:
- Els ordres de l'Amor dins l'aula
- Els ordres de l'Ajuda
- El mestre, líder sistèmic dins l'aula
- L'expressió musical i corporal com a camins cap a una educació més holística
- Adaptació de les activitats musicals i corporals als diferents nivells.
- Creació de sessions, on cada professional equilibri els continguts propis de la matèria que imparteix amb les activitats musicals, emocionals i corporals.
Mòdul 4_ Projecte final de l'alumne
Objectius:
- Escriure un diari personal de tot allò observat i sentit al llarg del curs
- Recopilar informació i observar el propi genograma.
- Triar un dels continguts del curs i desenvolupar-lo a partir de diferents activitats per al grup-classe.
- Crear o adaptar activitats musicals i corporals per al grup-classe.
- Continguts:
- Diari personal del curs
- El sistema familiar del mestre (genograma)
- Desenvolupament i aplicació d'un dels continguts del curs a un determinat grup-classe
- L'expressió emocional: música i cos a l'aula
Pròximes edicions
Actualment no hi ha programada cap edició per aquest curs.
Si tens qualsevol dubte o suggerència, pots posar-te en contacte amb nosaltres mitjançant el nostre formulari de contacte:
Contactar