Atenció a la diversitat a través de la neurociència aplicada a l'educació

Curs en línia reconegut com 40h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya

           

Curs creat per la Dra. Rosa Casafont, on aprendràs com funciona el cervell i com acompanyar els processos d'aprenentatge de manera saludable.

  • Durada: 40 hores formatives (4 setmanes)

  • Modalitat: 100% en línia

  • Destinataris: Professors d'Educació Infantil, Primària i Secundària

  • Metodologia interactiva i dinàmica

 

El coneixement del cervell augura una veritable revolució o canvi de paradigma en la manera d'entendre el procés d'ensenyament - aprenentatge i indica la necessitat d'incorporar els nous descobriments sobre el desenvolupament evolutiu de la persona, des dels primers anys de vida fins a la formació adulta i els processos d'aprenentatge que l'acompanyen.

Les Neurociències aporten al camp pedagògic coneixements fonamentals sobre les bases neuronals de l'aprenentatge, la memòria, les emocions i de moltes altres funcions cerebrals que són, dia a dia, estimulades i enfortides a l'aula.

Que tot agent educatiu conegui i entengui com aprèn el cervell, com processa la informació, com gestiona les emocions, els sentiments, els estats conductuals i com pot arribar a ser fràgil davant de determinats estímuls, arriba a ser un requisit indispensable per a la innovació pedagògica i la transformació dels sistemes educatius.

A través d'un primer contacte amb les característiques funcionals del cervell, és possible desenvolupar estratègies, tècniques i metodologies compatibles amb la biologia de l'aprenentatge.

 

Campus Virtual

El Campus Virtual Eduk ofereix accés les 24 hores del dia i els set dies de la setmana, de tal manera que els participants tenen flexibilitat horària. 

La formació s'acompanya d'una tutoria totalment personalitzada que permet aprofundir en els interessos i les inquietuds personals de cada participant. 

 

 

 

Metodologia interactiva i dinàmica

Els paquets d'aprenentatge presenten una metodologia formativa basada en l'Storytelling i la gamificació, que s'acompanya d'infografies, lectures i vídeos. 

Cada mòdul formatiu es completa amb fòrums de participació compartida, tasques de reflexió i de producció, vídeos i lectures. En finalitzar el curs, cada docent realitza un projecte pedagògic d'aplicació personal, guiat per la tutora, on se sintetitzen i apliquen els aprenentatges realitzats. 

 

 

 

 

 

Dra. Rosa Casafont
Dra. Rosa Casafont

Metge especialitzada en Neurociències


Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en Neurociències per la Universitat de Barcelona

Veure perfil complet

El curs es concreta en quatre mòduls formatius. A continuació s’especifiquen els objectius i continguts específics de cada un d’ells.

 

Mòdul 1. El procés d'aprenentatge des de la neurociència

Objectius

  • Comprendre el concepte de cervell i conèixer les bases estructuralsi funcionals, relacionant-les amb el procés d’aprenentatge.
  • Entendre la importància de les emocions i els sentiments i la seva relació amb l’aprenentatge significatiu.
  • Reflexionar sobre tres capacitats del nostre cervell (capacitat plàstica, neurogènesi i epigenètica) i valorar la seva implicació en els contextos educatius.

 

Continguts

  • Ment i cervell.
  • Bases cerebrals estructurals i funcionals, i la seva relació amb l’aprenentatge.
  • Emocions i sentiments.
  • Capacitat plàstica, neurogènesi i epigenètica i la seva implicació als contextos educatius.

 

Mòdul 2. Les competències emocionals en l'atenció a la diversitat

Objectius

  • Entendre la relació entre estat emocional i capacitats cognitives.
  • Comprendre les conseqüències neurobiològiques de l’estrès i aprendre eines per reconduir-lo quan aquest sigui desadaptatiu.

 

Continguts

  • L’estrès: conseqüències neurobiològiques.
  • Eines ràpides per millorar el benestar personal.
  • Eines d'aplicació a les diferents etapes educatives.

 

Mòdul 3. Les competències cognitives en l'atenció a la diversitat

Objectius

  • Reflexionar sobre el paper del docent o educador en el dia a dia educatiu.
  • Comprendre la relació entre pensament, sentiment i comportament icom es tradueix aquesta en el dia a diaeducatiu.
  • Integrar eines pràctiques, fonamentades desde la neurociència, a la pràctica pedagògica.

 

Continguts

  • Pensament, sentiment i comportament.
  • Competències cognitives de l'educador.
  • Eines d’aplicació pràctica: canvi de pensament, canvi d'atenció, reavaluació de creences I visualització.
  • Adaptació de les eines a les diferents etapes educatives i característiques personals dels alumnes.

 

Mòdul 4. Aplicació pràctica

 

Objectius

  • Elaborar un projecte d’aplicació pedagògica on s’integrin algunes de les estratègies i la metodologia adquirida durant el curs i que tingui com a objectiu atendre la diversitat dins del context educatiu.

 

Continguts:

  • Aplicació pedagògica de la neurociència aplicada al’educació.

Pròximes edicions

Data

02/11/2020 - 30/10/2020


Preu

70,00€


Data

01/12/2020 - 31/12/2020


Preu

70,00€


Aquesta web utilitza 'cookies' per oferir-te una millor experiència i servei. Al seguir navegant acceptes nostra política de cookies.×