Atenció a la diversitat a través de la neurociència aplicada a l'educació

Curs en línia reconegut com 40h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya


20% de descompte* per totes les inscripcions realitzades abans del 31 de gener del 2021

*Descompte ja aplicat en el preu de la inscripció

 

Curs creat per la Dra. Rosa Casafont, on aprendràs com funciona el cervell i com acompanyar els processos d'aprenentatge de manera saludable.

  • Durada: 40 hores formatives (4 setmanes)

  • Modalitat: 100% en línia

  • Destinataris: Professors d'Educació Infantil, Primària i Secundària

  • Metodologia interactiva i dinàmica

 

El coneixement del cervell augura una veritable revolució o canvi de paradigma en la manera d'entendre el procés d'ensenyament - aprenentatge i indica la necessitat d'incorporar els nous descobriments sobre el desenvolupament evolutiu de la persona, des dels primers anys de vida fins a la formació adulta i els processos d'aprenentatge que l'acompanyen.

Les Neurociències aporten al camp pedagògic coneixements fonamentals sobre les bases neuronals de l'aprenentatge, la memòria, les emocions i de moltes altres funcions cerebrals que són, dia a dia, estimulades i enfortides a l'aula.

Que tot agent educatiu conegui i entengui com aprèn el cervell, com processa la informació, com gestiona les emocions, els sentiments, els estats conductuals i com pot arribar a ser fràgil davant de determinats estímuls, arriba a ser un requisit indispensable per a la innovació pedagògica i la transformació dels sistemes educatius.

A través d'un primer contacte amb les característiques funcionals del cervell, és possible desenvolupar estratègies, tècniques i metodologies compatibles amb la biologia de l'aprenentatge.

 

Campus Virtual

El Campus Virtual Eduk ofereix accés les 24 hores del dia i els set dies de la setmana, de tal manera que els participants tenen flexibilitat horària. 

La formació s'acompanya d'una tutoria totalment personalitzada que permet aprofundir en els interessos i les inquietuds personals de cada participant. 

 

 

 

Metodologia interactiva i dinàmica

Els paquets d'aprenentatge presenten una metodologia formativa basada en l'Storytelling i la gamificació, que s'acompanya d'infografies, lectures i vídeos. 

Cada mòdul formatiu es completa amb fòrums de participació compartida, tasques de reflexió i de producció, vídeos i lectures. En finalitzar el curs, cada docent realitza un projecte pedagògic d'aplicació personal, guiat per la tutora, on se sintetitzen i apliquen els aprenentatges realitzats. 

 

 

 

 

 

Dra. Rosa Casafont
Dra. Rosa Casafont

Metge especialitzada en Neurociències


Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en Neurociències per la Universitat de Barcelona

Veure perfil complet

El curs es concreta en quatre mòduls formatius. A continuació s’especifiquen els objectius i continguts específics de cada un d’ells.

 

Mòdul 1. El procés d'aprenentatge des de la neurociència

Objectius

  • Comprendre el concepte de cervell i conèixer les bases estructuralsi funcionals, relacionant-les amb el procés d’aprenentatge.
  • Entendre la importància de les emocions i els sentiments i la seva relació amb l’aprenentatge significatiu.
  • Reflexionar sobre tres capacitats del nostre cervell (capacitat plàstica, neurogènesi i epigenètica) i valorar la seva implicació en els contextos educatius.

 

Continguts

  • Ment i cervell.
  • Bases cerebrals estructurals i funcionals, i la seva relació amb l’aprenentatge.
  • Emocions i sentiments.
  • Capacitat plàstica, neurogènesi i epigenètica i la seva implicació als contextos educatius.

 

Mòdul 2. Les competències emocionals en l'atenció a la diversitat

Objectius

  • Entendre la relació entre estat emocional i capacitats cognitives.
  • Comprendre les conseqüències neurobiològiques de l’estrès i aprendre eines per reconduir-lo quan aquest sigui desadaptatiu.

 

Continguts

  • L’estrès: conseqüències neurobiològiques.
  • Eines ràpides per millorar el benestar personal.
  • Eines d'aplicació a les diferents etapes educatives.

 

Mòdul 3. Les competències cognitives en l'atenció a la diversitat

Objectius

  • Reflexionar sobre el paper del docent o educador en el dia a dia educatiu.
  • Comprendre la relació entre pensament, sentiment i comportament icom es tradueix aquesta en el dia a diaeducatiu.
  • Integrar eines pràctiques, fonamentades desde la neurociència, a la pràctica pedagògica.

 

Continguts

  • Pensament, sentiment i comportament.
  • Competències cognitives de l'educador.
  • Eines d’aplicació pràctica: canvi de pensament, canvi d'atenció, reavaluació de creences I visualització.
  • Adaptació de les eines a les diferents etapes educatives i característiques personals dels alumnes.

 

Mòdul 4. Aplicació pràctica

 

Objectius

  • Elaborar un projecte d’aplicació pedagògica on s’integrin algunes de les estratègies i la metodologia adquirida durant el curs i que tingui com a objectiu atendre la diversitat dins del context educatiu.

 

Continguts:

  • Aplicació pedagògica de la neurociència aplicada al’educació.

Pròximes edicions

Data

01/02/2021 - 01/03/2021


Preu

56,00€


Data

01/03/2021 - 31/03/2021


Preu

56,00€


Data

05/04/2021 - 03/05/2021


Preu

56,00€


Data

03/05/2021 - 31/05/2021


Preu

56,00€


Data

01/06/2021 - 30/06/2021


Preu

56,00€


Data

01/07/2021 - 31/07/2021


Preu

56,00€


Aquesta web utilitza 'cookies' per oferir-te una millor experiència i servei. Al seguir navegant acceptes nostra política de cookies.×