Trastorns d’aprenentatge - La Dislèxia
Curs en línia reconegut com 40h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Fem cinc anys i ho volem celebrar amb tu! Tens un 10% de descompte en totes les inscripcions dels cursos de juny, juliol i agost*
*Descompte ja aplicat en el preu de la inscripció. Vàlid fins a exhaurir-ne les existències.
Comptabilitza per acreditar el perfil Atenció a la diversitat dels alumnes
Aquesta formació pretén abordar la conceptualització de la dislèxia, conèixer i reflexionar sobre les dificultats d'aprenentatge que tenen els alumnes dislèctics, reconèixer el concepte de dislèxia i oferir al professorat dels recursos necessaris per donar suport a l'alumnat a l'aula.
S'acompanya amb una tutoria personalitzada i sessions en directe que ajuden a resoldre dubtes i a aclarir conceptes.
Campus Virtual
El Campus Virtual Eduk ofereix accés les 24 hores del dia i els set dies de la setmana, de tal manera que els participants tenen flexibilitat horària.
La formació s'acompanya d'una tutoria totalment personalitzada que permet aprofundir en els interessos i les inquietuds personals de cada participant.
Metodologia interactiva i dinàmica
Els paquets d'aprenentatge presenten una metodologia formativa basada en l'Storytelling i la gamificació, que s'acompanya d'infografies, lectures i vídeos.
Cada mòdul formatiu es completa amb fòrums de participació compartida, tasques de reflexió i de producció, vídeos i lectures. En finalitzar el curs, cada docent realitza un projecte pedagògic d'aplicació personal, guiat per la tutora, on se sintetitzen i apliquen els aprenentatges realitzats.

Anaïs Rodríguez Ruiz
Psicòloga especialitzada en anàlisi i intervenció psicoeducatives
Professora col·laboradora del Màster en dificultats de l'aprenentatge i trastorns del llenguatge de la UOC.
Graduada en Psicologia amb menció en anàlisi i intervenció psicoeducatives (UAB). Màster en dificultats de l'aprenentatge i trastorns del llenguatge oral (UOC) i Màster en psicopedagogia clínica i Postgrau en Logopèdia escolar (Euroinnova Formación).
Objectius:
- Reconèixer el concepte de dislèxia i les seves característiques.
- Conèixer els criteris diagnòstics i el procés d’avaluació.
- Reflexionar entorn a les dificultats d’aprenentatge i les seves repercussions emocionals.
- Saber quins són els aspectes clau a l’hora de la intervenció.
- Aprendre a adaptar recursos, mesures i suports dins de l’aula per atendre els alumnes amb dislèxia.
- Aplicar els coneixements teòrics a través de casos pràctics enfocats a la contextualització i generalització dels aprenentatges a l’aula.
Continguts
- Coneixements previs: mites i falses creences.
- Processament psicolingüístic i fonaments neurològics.
- Perfil de dificultats lectoescriptures.
- Perfil i repercussions emocionals.
- Estudi de casos.
- Procés d’avaluació neuropsicològica.
- Procés d’avaluació lectoescriptora.
- Criteris diagnòstics.
- Comorbiditats.
- Estudi de casos.
- Establiment del objectius d’intervenció en base al perfil de dificultats de cada cas.
- Programes d’intervenció.
- Adaptació i cerca de recursos que afavoreixin la personalització de l’atenció educativa.
- Avaluació de la lectura i l’escriptura.
- Estudi de casos.