Trastorns d’aprenentatge - La Dislèxia

Curs en línia reconegut com 40h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya

  • Durada: 40 hores formatives (4 setmanes)
  • Modalitat: 100% en línia
  • Destinataris: Professors d'Educació Infantil, Primària i Secundària
  • Metodologia interactiva i dinàmica

 

Aquesta formació pretén abordar la conceptualització de la dislèxia, conèixer i reflexionar sobre les dificultats d'aprenentatge que tenen els alumnes dislèctics, reconèixer el concepte de dislèxia i oferir al professorat dels recursos necessaris per donar suport a l'alumnat a l'aula.

 

Campus Virtual

El Campus Virtual Eduk ofereix accés les 24 hores del dia i els set dies de la setmana, de tal manera que els participants tenen flexibilitat horària. 

La formació s'acompanya d'una tutoria totalment personalitzada que permet aprofundir en els interessos i les inquietuds personals de cada participant. 

 

 

Metodologia interactiva i dinàmica

Els paquets d'aprenentatge presenten una metodologia formativa basada en l'Storytelling i la gamificació, que s'acompanya d'infografies, lectures i vídeos. 

Cada mòdul formatiu es completa amb fòrums de participació compartida, tasques de reflexió i de producció, vídeos i lectures. En finalitzar el curs, cada docent realitza un projecte pedagògic d'aplicació personal, guiat per la tutora, on se sintetitzen i apliquen els aprenentatges realitzats. 

 

Anaïs Rodríguez Ruiz
Anaïs Rodríguez Ruiz

Psicòloga especialitzada en anàlisi i intervenció psicoeducatives


Professora col·laboradora del Màster en dificultats de l'aprenentatge i trastorns del llenguatge de la UOC.

Graduada en Psicologia amb menció en anàlisi i intervenció psicoeducatives (UAB). Màster en dificultats de l'aprenentatge i trastorns del llenguatge oral (UOC) i Màster en psicopedagogia clínica i Postgrau en Logopèdia escolar (Euroinnova Formación).

Veure perfil complet

 

Objectius:          

  • Reconèixer el concepte de dislèxia i les seves característiques.
  • Conèixer els criteris diagnòstics i el procés d’avaluació.
  • Reflexionar entorn a les dificultats d’aprenentatge i les seves repercussions emocionals.
  • Saber quins són els aspectes clau a l’hora de la intervenció.
  • Aprendre a adaptar recursos, mesures i suports dins de l’aula per atendre els alumnes amb dislèxia.
  • Aplicar els coneixements teòrics a través de casos pràctics enfocats a la contextualització i generalització dels aprenentatges a l’aula.

 

Continguts

Mòdul 1. Conceptualització i característiques
  1.  Coneixements previs: mites i falses creences.
  2.  Processament psicolingüístic i fonaments neurològics.
  3.  Perfil de dificultats lectoescriptures.
  4.  Perfil i repercussions emocionals.
  5.  Estudi de casos.

 

Mòdul 2. Procés diagnòstic
  1.  Procés d’avaluació neuropsicològica.
  2.  Procés d’avaluació lectoescriptora.
  3.  Criteris diagnòstics.
  4.  Comorbiditats.
  5.  Estudi de casos.

 

Mòdul 3. Intervenció
  1.  Establiment del objectius d’intervenció en base al perfil de dificultats de cada cas.
  2.  Programes d’intervenció.
  3.  Adaptació i cerca de recursos que afavoreixin la personalització de l’atenció educativa.
  4.  Avaluació de la lectura i l’escriptura.
  5.  Estudi de casos.

 

 

Pròximes edicions

Data

02/11/2020 - 30/11/2020


Preu

70,00€


Data

01/12/2020 - 31/12/2020


Preu

70,00€


Aquesta web utilitza 'cookies' per oferir-te una millor experiència i servei. Al seguir navegant acceptes nostra política de cookies.×