Som planeta Terra: canvi climàtic i mindfulness
Curs en línia reconegut com 40h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Durada: 40 hores formatives (4 setmanes)
Modalitat: 100% en línia
Destinataris: Docents d'educació infantil, educació primària i educació secundària
Metodologia interactiva i dinàmica
La formació està dissenyada per aportar coneixements teòrics i pràctics que acostin a comprendre la connexió dels humans amb el planeta Terra, l'impacte mediambiental de les nostres accions, i a proposar pràctiques saludables que respectin la natura. |
S'identifica i es reconeix, a través d'estudis científics, el canvi climàtic, com aquest pot afectar a la salut mental dels joves, i com la pràctica del mindfulness i l'agraïment és un recurs per fomentar el benestar.
A través d'una acurada selecció de continguts es convida als docents a fomentar l'estima i la protecció de la natura. S’ofereixen una sèrie de sabers i recursos educatius per a elaborar un projecte transversal, adaptat a les diferents etapes educatives, amb l'objectiu de promoure la interiorització de nous hàbits. Aquest projecte s'ha estructurat a través de la simulació, la reflexió, el joc, i diferents recursos audiovisuals i digitals que serveixen com a elements de cerca d'informació per ajudar al debat i al contrast d'opinions.
INCLOU SUBSCRIPCIÓ A LA REVISTA PANTERA |
Revista Pantera és part important de la missió i visió d’aquesta formació, tan pels recursos materials que ens aporta com pels valors del seu projecte social de crear connexió, comunitat i provocar canvis. |
Al mateix temps donen suport a les 3 accions:
|
Aquest curs inclou 3 subscripcions a la Revista Pantera en format digital, que podràs descarregar-te i fer servir per inspirar les teves classes.
|
Les 3 revistes són recursos molt valuosos i inspiradors per treballar els ODS de forma transversal.
Podràs treballar 5 dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible promoguts per les Nacions Unides.
ODS 2 Fam zero |
ODS12 Producció i consum responsables |
ODS13 Acció pel clima |
ODS14 Vida Submarina |
ODS15 Vida d’ecosistemes terrestres |
El curs ofereix els recursos necessaris per fomentar en els alumnes una consciència social i ecològica, la qual ha de ser la base en la recerca de solucions alternatives als problemes que presenta el planeta actualment.
Mireia Canudas Porti
Formadora internacional de Mindfulness i Ioga aplicat als contextos educatius
Diplomada en Magisteri d’Educació Física per la Universitat de Barcelona. Postgrau en Activitats Físiques Adaptades per l’INEF de Barcelona. Certificada i registrada internacionalment en Ioga, meditació i mindfulness als Estats Units i a la Universitat d’Amsterdam.
Amb experiència en formació internacional per a professionals.
Professora de Ioga (RYT 500), formadora i facilitadora de mindfulness. Resident als Països Baixos.
OBJECTIUS |
|
PROGRAMA |
Mòdul 1_ El canvi climàtic: connexió, comunitat i mindfulness
Objectius
- Fomentar en els alumnes una consciència social i ecològica que ha de ser la base en la recerca de solucions alternatives davant el canvi climàtic.
Continguts
- Els cicles de retroalimentació.
- El canvi climàtic des de múltiples perspectives; la ciència, el mindfulness i l'activisme.
- La connexió dels humans amb el Planeta Terra.
- Els bucles de retroalimentació del clima (feed back loops).
Mòdul 2_ Cultivar la tranquil·litat: l'Educació del Cor
Objectius
- Cuidar el propi benestar mitjançant les conductes empàtiques per afrontar amb èxit els efectes del canvi climàtic.
Continguts
- La cura del propi benestar emocional.
- L'empatia i la compassió.
- L'entrenament mindfulness.
Mòdul 3_ Estratègies, recursos i iniciatives socials i educatives per a protegir i tenir cura del planeta.
Objectius
- Sensibilitzar sobre l'ús dels recursos limitats del planeta facilitant bones pràctiques en les accions quotidianes dels infants i joves.
- Mostrar una actitud de cura, de servei i de compromís social davant el canvi climàtic i els seus efectes.
Continguts
- Un planeta Terra amb límit.
- Conservar versus regenerar.
- Propostes d'aplicació pràctica adaptats a les diferents etapes educatives.
Mòdul 4_ Aplicació pràctica
Objectius
- Elaborar un projecte d'aplicació pedagògica on es treballin alguns dels continguts i s'integrin algunes de les estratègies i metodològiques adquirides durant el curs.
Continguts
- Aplicació pedagògica: elaboració d'una proposta pràctica adaptada a una etapa educativa en concret que fomenti la consciència i l'actuació davant el canvi climàtic.
Pròximes edicions
Actualment no hi ha programada cap edició per aquest curs.
Si tens qualsevol dubte o suggerència, pots posar-te en contacte amb nosaltres mitjançant el nostre formulari de contacte:
Contactar