Neuroeducació a l'aula

Curs en línia reconegut com 60h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya


 

Durada: 60 hores (6 setmanes) 

Modalitat: 100% en línia

Destinataris: Professors d'Educació Infantil, Primària i Secundària

Metodologia interactiva i dinàmica

 

La neuroeducació és una transdisciplina que uneix i interrelaciona tres camps de coneixement diferents: les neurociències, la psicologia i la pedagogia. 

El seu objectiu és oferir un millor coneixement dels processos d'ensenyament - aprenentatge i del desenvolupament mental, emocional, físic i psicològic de l'alumnat per ajudar a millorar la pràctica educativa de docents i educadors. 

Conèixer el funcionament del nostre cervell, el seu procés de desenvolupament i els seus mecanismes d'aprenentatge possibilita organitzar els contextos d'aprenentatge coherents amb aquests. 

 

 

CAMPUS VIRTUAL

El Campus Virtual Eduk ofereix accés les 24 hores del dia i els set dies de la setmana, de tal manera que els participants tenen flexibilitat horària. 

La formació s'acompanya d'una tutoria totalment personalitzada que permet aprofundir en els interessos i les inquietuds personals de cada participant. 

 

 

METODOLOGIA INTERACTIVA I DINÀMICA

Els paquets d'aprenentatge presenten una metodologia formativa basada en l'Storytelling i la gamificació, que s'acompanya d'infografies, lectures i vídeos. 

 

Cada mòdul formatiu es completa amb fòrums de participació compartida, tasques de reflexió i de producció, vídeos i lectures. En finalitzar el curs, cada docent realitza un projecte pedagògic d'aplicació personal, guiat per la tutora, on se sintetitzen i apliquen els aprenentatges realitzats. 

 

 

Laia Casas i Argerich
Laia Casas i Argerich

Mestra especialitzada en Neurociència aplicada a l'educació


Innovació educativa. Neuroeducació. Coautora de "Educarnos para Educar. Neuroaprendizaje para transformar la educación."

Veure perfil complet

Mòdul 1. La Neurociència i neuroeducació

Objectius

  • Descobrir el concepte de Neurociència i Neuroeducació. 
  • Conèixer l’estructura bàsica i el funcionament del sistema nerviós humà. 
  • Identificar les principals etapes de desenvolupament del cervell, les seves característiques i la seva repercussió en la conducta dels infants. 
  • Entendre el procés d’aprenentatge i entendre la importància de la memòria i de la plasticitat neural. 

 

Continguts

  • Concepte de neurociència i neuroeducació
  • Neurociència aplicada a l’educació.
  • Funcionament del sistema nerviós humà
  • Procés de desenvolupament cerebral en les diferents etapes evolutives.
  • Procés d’aprenentatge. 

 

Mòdul 2. El cervell social i les funcions executives

Objectius

  • Conèixer el concepte de cervell social.
  • Entendre la importància els estats emocionals durant l’aprenentatge.
  • Conèixer els beneficis de l’aprenentatge cooperatiu.
  • Conèixer les funcions executives i la seva relació a l’educació.

 

Continguts

  • Com els estats emocionals que potencien i limiten el procés d’aprenentatge. 
  • Concepte de cervell social. 
  • Emocions i estats motivacionals. 
  • Funcions executives i educació. 

 

Mòdul 3 Cos, ment i exercici físic

Objectius

  • Relació entre el cos i la ment: el moviment, l’exercici físic, l’art.
  • Conèixer el vincle entre exercici físic i sistema nerviós.
  • Relacionar neurotransmissors i aprenentatge.
  • Conèixer el concepte de plasticitat cerebral.
  • Aprendre els beneficis de l’exercici per reduir l’estrès i millorar el procés d’aprenentatge.
  • Conèixer hàbits saludables que ens ajuden en el procés cognitiu.

 

Continguts

  • Relació entre el cos i la ment: el moviment, l’exercici físic, l’art. 
  • Plasticitat cerebral.
  • Exercici físic i aprenentatge.
  • Neurotransmissors cerebrals i aprenentatge.
  • Exercici, estrès i aprenentatge.
  • Hàbits saludables per la ment.

 

Mòdul 4. El Joc i la creativitat

Objectius

  • Conèixer els processos atencionals i motivacionals: descansos cerebrals, la novetat, la sorpresa i el joc. 
  • Entendre com influeix el joc en la motivació i en la memòria.
  • Descobrir la gamificació.
  • Conèixer els beneficis de la creativitat per l’aprenentatge.

 

Continguts

  • Atenció, joc i aprenentatge.
  • Joc, motivació I memòria.
  • Gamificació a l’aula.
  • Creativitat i aprenentatge.

 

Mòdul 5. Eines per aplicar la neurociència a l’aula

Objectius

  • Adquirir estratègies neuroeducatives per tal d’aconseguir uns contextos d’aprenentatge inclusius i potenciadors de les capacitats dels alumnes. 
  • Conèixer eines neuroeducatives per aplicar a totes les etapes educatives.

 

Continguts

  •  Estratègies neuroeducatives per tal d’aconseguir uns contextos d’aprenentatge inclusius i potenciadors de les capacitats dels alumnes.
  • Eines neuroeducatives per aplicar a l’aula per a totes les etapes educatives. 

 

Mòdul 6 Aplicació pràctica

Objectius

  • Elaborar un projecte d’aplicació pedagògica on s’integrin algunes de les estratègies i la metodologia adquirida durant el curs. 

 

Continguts

  • Aplicació pedagògica de la neuroeducació: elaboració d’una proposta pràctica adaptada a un nivell educatiu concret. 

 

Pròximes edicions

Actualment no hi ha programada cap edició per aquest curs.


Si tens qualsevol dubte o suggerència, pots posar-te en contacte amb nosaltres mitjançant el nostre formulari de contacte:

Contactar

Aquesta web utilitza 'cookies' per oferir-te una millor experiència i servei. Al seguir navegant acceptes nostra política de cookies.×