Neuroeducació a l'aula
Curs en línia reconegut com 60h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
20% de descompte* per totes les inscripcions realitzades abans del 31 de gener del 2021
*Descompte ja aplicat en el preu de la inscripció
La neuroeducació és una transdisciplina que uneix i interrelaciona tres camps de coneixement diferents: les neurociències, la psicologia i la pedagogia.
El seu objectiu és oferir un millor coneixement dels processos d'ensenyament - aprenentatge i del desenvolupament mental, emocional, físic i psicològic de l'alumnat per ajudar a millorar la pràctica educativa de docents i educadors.
Conèixer el funcionament del nostre cervell, el seu procés de desenvolupament i els seus mecanismes d'aprenentatge possibilita organitzar els contextos d'aprenentatge coherents amb aquests.
Campus Virtual
El Campus Virtual Eduk ofereix accés les 24 hores del dia i els set dies de la setmana, de tal manera que els participants tenen flexibilitat horària.
La formació s'acompanya d'una tutoria totalment personalitzada que permet aprofundir en els interessos i les inquietuds personals de cada participant.
Metodologia interactiva i dinàmica
Els paquets d'aprenentatge presenten una metodologia formativa basada en l'Storytelling i la gamificació, que s'acompanya d'infografies, lectures i vídeos.
Cada mòdul formatiu es completa amb fòrums de participació compartida, tasques de reflexió i de producció, vídeos i lectures. En finalitzar el curs, cada docent realitza un projecte pedagògic d'aplicació personal, guiat per la tutora, on se sintetitzen i apliquen els aprenentatges realitzats.

Alba Reguant Aubets
Professora de Formació Professional especialitzada en Neuroeducació
Llicenciada en Veterinària per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster de formació del professorat per la UNIR i Postgrau en Neuroeducació per la Universitat de Barcelona. Professora de Formació Professional Superior a l’Escola Agrària del Solsonès.
Objectius
- Descobrir el concepte de Neurociència i Neuroeducació.
- Conèixer l’estructura bàsica i el funcionament del sistema nerviós humà.
- Identificar les principals etapes de desenvolupament del cervell, les seves característiques i la seva repercussió en la conducta dels infants.
- Entendre el procés d’aprenentatge i entendre la importància de la memòria i de la plasticitat neural.
Continguts
- Concepte de neurociència i neuroeducació
- Neurociència aplicada a l’educació.
- Funcionament del sistema nerviós humà
- Procés de desenvolupament cerebral en les diferents etapes evolutives.
- Procés d’aprenentatge.
Objectius
- Conèixer el concepte de cervell social.
- Entendre la importància els estats emocionals durant l’aprenentatge.
- Conèixer els beneficis de l’aprenentatge cooperatiu.
- Conèixer les funcions executives i la seva relació a l’educació.
Continguts
- Com els estats emocionals que potencien i limiten el procés d’aprenentatge.
- Concepte de cervell social.
- Emocions i estats motivacionals.
- Funcions executives i educació.
Objectius
- Relació entre el cos i la ment: el moviment, l’exercici físic, l’art.
- Conèixer el vincle entre exercici físic i sistema nerviós.
- Relacionar neurotransmissors i aprenentatge.
- Conèixer el concepte de plasticitat cerebral.
- Aprendre els beneficis de l’exercici per reduir l’estrès i millorar el procés d’aprenentatge.
- Conèixer hàbits saludables que ens ajuden en el procés cognitiu.
Continguts
- Relació entre el cos i la ment: el moviment, l’exercici físic, l’art.
- Plasticitat cerebral.
- Exercici físic i aprenentatge.
- Neurotransmissors cerebrals i aprenentatge.
- Exercici, estrès i aprenentatge.
- Hàbits saludables per la ment.
Objectius
- Conèixer els processos atencionals i motivacionals: descansos cerebrals, la novetat, la sorpresa i el joc.
- Entendre com influeix el joc en la motivació i en la memòria.
- Descobrir la gamificació.
- Conèixer els beneficis de la creativitat per l’aprenentatge.
Continguts
- Atenció, joc i aprenentatge.
- Joc, motivació I memòria.
- Gamificació a l’aula.
- Creativitat i aprenentatge.
Objectius
- Adquirir estratègies neuroeducatives per tal d’aconseguir uns contextos d’aprenentatge inclusius i potenciadors de les capacitats dels alumnes.
- Conèixer eines neuroeducatives per aplicar a totes les etapes educatives.
Continguts
- Estratègies neuroeducatives per tal d’aconseguir uns contextos d’aprenentatge inclusius i potenciadors de les capacitats dels alumnes.
- Eines neuroeducatives per aplicar a l’aula per a totes les etapes educatives.
Objectius
- Elaborar un projecte d’aplicació pedagògica on s’integrin algunes de les estratègies i la metodologia adquirida durant el curs.
Continguts
- Aplicació pedagògica de la neuroeducació: elaboració d’una proposta pràctica adaptada a un nivell educatiu concret.