Neuroeducació a l'aula

Curs en línia reconegut com 60h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya

 

Durada: 60 hores (6 setmanes) 
Modalitat: 100% en línia
Destinataris: Professors d'Educació Infantil, Primària i Secundària
Metodologia interactiva i dinàmica

 

La neuroeducació és una transdisciplina que uneix i interrelaciona tres camps de coneixement diferents: les neurociències, la psicologia i la pedagogia. 

El seu objectiu és oferir un millor coneixement dels processos d'ensenyament - aprenentatge i del desenvolupament mental, emocional, físic i psicològic de l'alumnat per ajudar a millorar la pràctica educativa de docents i educadors. 

Conèixer el funcionament del nostre cervell, el seu procés de desenvolupament i els seus mecanismes d'aprenentatge possibilita organitzar els contextos d'aprenentatge coherents amb aquests. 

 

 

Alba Reguant Aubets
Alba Reguant Aubets

Professora de Formació Professional especialitzada en Neuroeducació


Llicenciada en Veterinària per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster de formació del professorat per la UNIR i Postgrau en Neuroeducació per la Universitat de Barcelona. Professora de Formació Professional Superior a l’Escola Agrària del Solsonès.

Veure perfil complet

Mòdul 1. La Neurociència i neuroeducació

Objectius

  • Descobrir el concepte de Neurociència i Neuroeducació. 
  • Conèixer l’estructura bàsica i el funcionament del sistema nerviós humà. 
  • Identificar les principals etapes de desenvolupament del cervell, les seves característiques i la seva repercussió en la conducta dels infants. 
  • Entendre el procés d’aprenentatge i entendre la importància de la memòria i de la plasticitat neural. 

 

Continguts

  • Concepte de neurociència i neuroeducació
  • Neurociència aplicada a l’educació.
  • Funcionament del sistema nerviós humà
  • Procés de desenvolupament cerebral en les diferents etapes evolutives.
  • Procés d’aprenentatge. 

 

Mòdul 2. El cervell social i les funcions executives

Objectius

  • Conèixer el concepte de cervell social.
  • Entendre la importància els estats emocionals durant l’aprenentatge.
  • Conèixer els beneficis de l’aprenentatge cooperatiu.
  • Conèixer les funcions executives i la seva relació a l’educació.

 

Continguts

  • Com els estats emocionals que potencien i limiten el procés d’aprenentatge. 
  • Concepte de cervell social. 
  • Emocions i estats motivacionals. 
  • Funcions executives i educació. 

 

Mòdul 3 Cos, ment i exercici físic

Objectius

  • Relació entre el cos i la ment: el moviment, l’exercici físic, l’art.
  • Conèixer el vincle entre exercici físic i sistema nerviós.
  • Relacionar neurotransmissors i aprenentatge.
  • Conèixer el concepte de plasticitat cerebral.
  • Aprendre els beneficis de l’exercici per reduir l’estrès i millorar el procés d’aprenentatge.
  • Conèixer hàbits saludables que ens ajuden en el procés cognitiu.

 

Continguts

  • Relació entre el cos i la ment: el moviment, l’exercici físic, l’art. 
  • Plasticitat cerebral.
  • Exercici físic i aprenentatge.
  • Neurotransmissors cerebrals i aprenentatge.
  • Exercici, estrès i aprenentatge.
  • Hàbits saludables per la ment.

 

Mòdul 4. El Joc i la creativitat

Objectius

  • Conèixer els processos atencionals i motivacionals: descansos cerebrals, la novetat, la sorpresa i el joc. 
  • Entendre com influeix el joc en la motivació i en la memòria.
  • Descobrir la gamificació.
  • Conèixer els beneficis de la creativitat per l’aprenentatge.

 

Continguts

  • Atenció, joc i aprenentatge.
  • Joc, motivació I memòria.
  • Gamificació a l’aula.
  • Creativitat i aprenentatge.

 

Mòdul 5. Eines per aplicar la neurociència a l’aula

Objectius

  • Adquirir estratègies neuroeducatives per tal d’aconseguir uns contextos d’aprenentatge inclusius i potenciadors de les capacitats dels alumnes. 
  • Conèixer eines neuroeducatives per aplicar a totes les etapes educatives.

 

Continguts

  •  Estratègies neuroeducatives per tal d’aconseguir uns contextos d’aprenentatge inclusius i potenciadors de les capacitats dels alumnes.
  • Eines neuroeducatives per aplicar a l’aula per a totes les etapes educatives. 

 

Mòdul 6 Aplicació pràctica

Objectius

  • Elaborar un projecte d’aplicació pedagògica on s’integrin algunes de les estratègies i la metodologia adquirida durant el curs. 

 

Continguts

  • Aplicació pedagògica de la neuroeducació: elaboració d’una proposta pràctica adaptada a un nivell educatiu concret. 

 

Pròximes edicions

Data

01/09/2020 - 16/10/2020


Preu

105,00€


Data

05/10/2020 - 16/11/2020


Preu

105,00€


Aquesta web utilitza 'cookies' per oferir-te una millor experiència i servei. Al seguir navegant acceptes nostra política de cookies.×