Neuroeducació a l'aula
Curs en línia reconegut com 60h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Durada: 60 hores (6 setmanes)
Modalitat: 100% en línia
Destinataris: Professors d'Educació Infantil, Primària i Secundària
Metodologia interactiva i dinàmica
La neuroeducació és una transdisciplina que uneix i interrelaciona tres camps de coneixement diferents: les neurociències, la psicologia i la pedagogia.El seu objectiu és oferir un millor coneixement dels processos d'ensenyament - aprenentatge i del desenvolupament mental, emocional, físic i psicològic de l'alumnat per ajudar a millorar la pràctica educativa de docents i educadors. |
Conèixer el funcionament del nostre cervell, el seu procés de desenvolupament i els seus mecanismes d'aprenentatge possibilita organitzar els contextos d'aprenentatge coherents amb aquests.
CAMPUS VIRTUAL |
El Campus Virtual Eduk ofereix accés les 24 hores del dia i els set dies de la setmana, de tal manera que els participants tenen flexibilitat horària.
La formació s'acompanya d'una tutoria totalment personalitzada que permet aprofundir en els interessos i les inquietuds personals de cada participant.
METODOLOGIA INTERACTIVA I DINÀMICA |
Els paquets d'aprenentatge presenten una metodologia formativa basada en l'Storytelling i la gamificació, que s'acompanya d'infografies, lectures i vídeos.
Cada mòdul formatiu es completa amb fòrums de participació compartida, tasques de reflexió i de producció, vídeos i lectures. En finalitzar el curs, cada docent realitza un projecte pedagògic d'aplicació personal, guiat per la tutora, on se sintetitzen i apliquen els aprenentatges realitzats.
Laia Casas i Argerich
Mestra especialitzada en Neurociència aplicada a l'educació
Innovació educativa. Neuroeducació. Coautora de "Educarnos para Educar. Neuroaprendizaje para transformar la educación."
Mòdul 1. La Neurociència i neuroeducació
Objectius
- Descobrir el concepte de Neurociència i Neuroeducació.
- Conèixer l’estructura bàsica i el funcionament del sistema nerviós humà.
- Identificar les principals etapes de desenvolupament del cervell, les seves característiques i la seva repercussió en la conducta dels infants.
- Entendre el procés d’aprenentatge i entendre la importància de la memòria i de la plasticitat neural.
Continguts
- Concepte de neurociència i neuroeducació
- Neurociència aplicada a l’educació.
- Funcionament del sistema nerviós humà
- Procés de desenvolupament cerebral en les diferents etapes evolutives.
- Procés d’aprenentatge.
Mòdul 2. El cervell social i les funcions executives
Objectius
- Conèixer el concepte de cervell social.
- Entendre la importància els estats emocionals durant l’aprenentatge.
- Conèixer els beneficis de l’aprenentatge cooperatiu.
- Conèixer les funcions executives i la seva relació a l’educació.
Continguts
- Com els estats emocionals que potencien i limiten el procés d’aprenentatge.
- Concepte de cervell social.
- Emocions i estats motivacionals.
- Funcions executives i educació.
Mòdul 3 Cos, ment i exercici físic
Objectius
- Relació entre el cos i la ment: el moviment, l’exercici físic, l’art.
- Conèixer el vincle entre exercici físic i sistema nerviós.
- Relacionar neurotransmissors i aprenentatge.
- Conèixer el concepte de plasticitat cerebral.
- Aprendre els beneficis de l’exercici per reduir l’estrès i millorar el procés d’aprenentatge.
- Conèixer hàbits saludables que ens ajuden en el procés cognitiu.
Continguts
- Relació entre el cos i la ment: el moviment, l’exercici físic, l’art.
- Plasticitat cerebral.
- Exercici físic i aprenentatge.
- Neurotransmissors cerebrals i aprenentatge.
- Exercici, estrès i aprenentatge.
- Hàbits saludables per la ment.
Mòdul 4. El Joc i la creativitat
Objectius
- Conèixer els processos atencionals i motivacionals: descansos cerebrals, la novetat, la sorpresa i el joc.
- Entendre com influeix el joc en la motivació i en la memòria.
- Descobrir la gamificació.
- Conèixer els beneficis de la creativitat per l’aprenentatge.
Continguts
- Atenció, joc i aprenentatge.
- Joc, motivació I memòria.
- Gamificació a l’aula.
- Creativitat i aprenentatge.
Mòdul 5. Eines per aplicar la neurociència a l’aula
Objectius
- Adquirir estratègies neuroeducatives per tal d’aconseguir uns contextos d’aprenentatge inclusius i potenciadors de les capacitats dels alumnes.
- Conèixer eines neuroeducatives per aplicar a totes les etapes educatives.
Continguts
- Estratègies neuroeducatives per tal d’aconseguir uns contextos d’aprenentatge inclusius i potenciadors de les capacitats dels alumnes.
- Eines neuroeducatives per aplicar a l’aula per a totes les etapes educatives.
Mòdul 6 Aplicació pràctica
Objectius
- Elaborar un projecte d’aplicació pedagògica on s’integrin algunes de les estratègies i la metodologia adquirida durant el curs.
Continguts
- Aplicació pedagògica de la neuroeducació: elaboració d’una proposta pràctica adaptada a un nivell educatiu concret.
Pròximes edicions
Actualment no hi ha programada cap edició per aquest curs.
Si tens qualsevol dubte o suggerència, pots posar-te en contacte amb nosaltres mitjançant el nostre formulari de contacte:
Contactar