Mindfulness en l'entorn educatiu

Activitat pendent de reconeixement com a formació permanent del professorat pel Departament d'Educació

Curs creat per Mireia Canudas, on aprendràs les bases teòriques i pràctiques del Mindfulness per tal de treballar-lo a nivell personal i diferents estratègies pràctiques per implementar un programa de Mindfulness en l'entorn educatiu. 

 

Durada: 40 hores formatives (4 setmanes)
Modalitat: 100% en línia
Destinataris: Professors d'Educació Infantil, Primària i Secundària
Metodologia interactiva i dinàmica

 

La investigació empírica demostra que aportar la cultura del Mindfulness a l'entorn educatiu comporta entre altres beneficis l'augment de l'atenció i la concentració, la millora del control d'impulsos, reforça la regulació emocional, redueix l'estrès i l'ansietat, amplia l'empatia i la compassió.

Estudis recents demostren que la capacitat del professorat per apropar el Mindfulness als infants i als joves està totalment condicionat per la pròpia pràctica personal i per l'autoconsciència adquirida.

El curs proporciona al professorat de tots els nivells educatius l'oportunitat d'explorar les pràctiques de consciència plena a partir d'un programa especialment dissenyat.

En l'apartat d'activitats es presenta un gran ventall de pràctiques classificades en 4 blocs; moviment conscient, jocs i activitats, relaxació conscient i pràctiques d'amabilitat, les quals en lloc d'oferir un currículum tancat, ofereixen grans possibilitats educatives, adaptant-se a les necessitats de cada aula i centre educatiu.

Mireia Canudas Porti
Mireia Canudas Porti

Formadora internacional de Mindfulness i Ioga aplicat als contextos educatius.


Diplomada en Magisteri d’Educació Física per la Universitat de Barcelona. Postgrau en Activitats Físiques Adaptades per l’INEF de Barcelona. Certificada i registrada internacionalment en Ioga, meditació i mindfulness als Estats Units i a la Universitat d’Amsterdam. 
Amb experiència en formació internacional per a professionals.

Professora de Ioga (RYT 500), formadora i facilitadora de mindfulness. Resident als Països Baixos.

Veure perfil complet

Objectius

 

  • Conèixer la definició i els beneficis de la pràctica de Mindfulness.
  • Practicar l'autocompassió, l’autocrítica i l'atenció a la respiració.
  • Contemplar les sensacions corporals amb acceptació.
  • Reflexionar sobre els beneficis de la pròpia pràctica.
  • Descobrir recursos i activitats per aplicar a l'entorn educatiu, adaptades a les diferents etapes educatives.
  • Aplicar els principis del Mindfulness i consolidar els recursos apresos.
  • Elaborar un projecte d’aplicació pedagògica on s’integrin algunes de les estratègies i la metodologia adquirida durant el curs.

 

 

Mòdul 1_ Mindfulness i el seu marc de referència

1.1. Què és el Mindfulness?

1.2. Estudis de recerca.

1.3. El Mindfulness i l'educació.

1.4. Principis del Mindfulness.

 

Mòdul 2_ Iniciació en la pràctica de  Mindfulness per al professorat a partir d'un programa de 14 activitats.

2.1. Preparació i execució del programa.

2.2. Reflexió de la pròpia pràctica.

 

Mòdul 3_ Activitats per introduir la cultura del Mindfulness a l'entorn educatiu

3.1. Moviment Conscient

3.2. Jocs i activitats

3.3. Relaxació Conscient

3.4. Pràctiques d'amabilitat

 

Mòdul 4_ Aplicació pràctica

4.1.  Aplicació pedagògica del Mindfulness: elaboració d’una proposta pràctica adaptada a una etapa educativa en concret.

Pròximes edicions

Data

01/09/2020 - 30/09/2020


Preu

70,00€


Data

05/10/2020 - 03/11/2020


Preu

70,00€


Aquesta web utilitza 'cookies' per oferir-te una millor experiència i servei. Al seguir navegant acceptes nostra política de cookies.×