Les TIC al servei de l'aula
Curs en línia reconegut com 40h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Donat el context actual, on el món virtual o en línia ha vingut per quedar-se en l'entorn educatiu, en aquest curs es plantegen diferents eines i recursos pels docents per a poder realitzar les classes en un entorn que pot adaptar-se tant a l'aula presencial com ajudar a permetre continuar la formació en un entorn virtual.
El curs es basa a aprendre de manera experiencial les principals funcionalitats de cadascuna de les eines plantejades. És un curs eminentment pràctic en el qual els docents podran, des de bon començament, utilitzar totes aquestes eines TIC en els escenaris més habituals d'aula.
S'acompanya amb una tutoria personalitzada i sessions en directe que ajuden a resoldre dubtes i a aclarir conceptes.

Jordi Casas
Enginyer en informàtica de sistemes. Professor de formació professional
Enginyer en informàtica de sistemes. Especialitzat en el món de la consultoria informàtica, tant en la vessant d’administració i desplegament de sistemes, en seguretat de la informació i en Big Data (processat massiu de dades).
Docent en cicles de formació professional de grau mig i grau superior d’informàtica.
Objectius
- Exposar els reptes que suposa incorporar les TIC a l’aula, tant presencialment com de forma en línia o virtual.
- Identificar les qüestions ètiques, de privacitat i riscos de seguretat de l’ús de les TIC.
- Aprendre a utilitzar les eines de GSuite de Google per l’aula. Treball col·laboratiu, correu electrònic i videoconferències.
- Utilitzar Moodle com a gestor de l’aula.
- Incorporar altres eines TIC per a dinamitzar les activitats a l’aula (murs col·laboratius, enquestes, ...).
- Obtenir una visió d’integració de totes les eines presentades en casos reals a l’aula.
Continguts
1.1. Presentació del curs.
1.2. El perquè de les TIC a l’aula. Metodologies.
1.3. Ètica, privacitat i seguretat en l’ús de les TIC.
1.4. Ús del correu electrònic i vídeo trucades. Consideracions i bones pràctiques.
2.1. Què ofereix Google per a gestionar aules virtuals i treball col·laboratiu.
2.2. Gmail. Gestió del correu electrònic.
2.3 Calendari i agenda.
2.4 Videoconferències (Meet).
2.5 Emmagatzemament (Drive).
2.6 Documents.
2.7 Fulls de càlcul.
2.8 Presentacions.
2.9 Formularis.
2.10 Pissarra digital.
2.11 Gestió de l'aula (Classroom).
2.12 Creació de pàgines web (Sites).
3.1 Presentació Moodle.
3.2 Creació d'un curs i gestió d'alumnes.
3.3 Completar activitats, restriccions i qualificació.
3.4 Grups i llibres de qualificacions.
3.5 Recursos web, carpetes, etiquetes, fòrums i xat.
3.6 Qüestionaris.
3.7 Consultes i retroalimentació.
4.1. Com dinamitzar l’aula i el treball col·laboratiu dels alumnes.
4.2 Padlet.
4.3 Mentimeter.
4.4 Kahoot.
4.5 Educaplay.
5.1. Proposta d'aplicació pedagògica on s’integrin algunes de les estratègies i la metodologia adquirides durant el curs.