Les capacitats físiques a l'aula. Jocs i formes jugades per portar-les a la pràctica

Curs en línia reconegut com 40h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya


Durada: 40 hores formatives (4 setmanes)

Modalitat: 100% en línia

Destinataris: Docents de les etapes de Primària, Secundària i Batxillerat d’Educació Física. Docents de Cicles Formatius de Grau Mitjà i de Grau Superior de la família professional d’Activitats físiques i esportives. Docents de Graus Universitaris de la família professional d’Activitats físiques i esportives.

Metodologia interactiva i dinàmica

 

Us oferim un curs que traspassa fronteres presencials i arriba a l'ordinador de casa teva, per oferir-te continguts d'educació física 100% reals i fàcils d'aplicar. Així doncs, la distància no és un inconvenient per la formació continuada en la nostra àrea. Aquest curs inclou més 200 vídeos de jocs i formes jugades, per dur a terme les Capacitats Físiques a les classes. 

Curs àgil, atractiu i pràctic sobre la Resistència, la Força, la Velocitat i l'Amplitud de Moviment dins del currículum d’Educació Física a Primària i a Secundària. Amb un petit marc teòric de les quatre capacitats i un gran segon bloc de continguts totalment pràctics: jocs de gran format, formes jugades, exercicis diversos per desenvolupar les activitats d’aprenentatge a l’aula.

AQUEST CURS INCLOU

Més de 200 vídeos de jocs i formes jugades

Gran bloc de continguts pràctics

Tutoria personalitzada

 

 

Carles Los Santos
Carles Los Santos

Llicenciat en Ciències de l'Activitat i Esports i Mestre d'Educació Física


Mestre d’Educació Física des de l’any 2000 i actualment Coordinador del Departament de Preparació Física de la Unió Esportiva Sant Cugat de Bàsquet.

Llicenciat en Ciències de l´Activitat Física i Esports, per l´INEFC de Barcelona (1994-1999) 

Diplomat en Magisteri d’Educació Física, per la Universitat de Barcelona (2002-2005) 

Màster en Programació Neurolingüística PNL (2009-2011) 

Mestre d'educació física des de l'any 2000.

Preparador Físic amb 25 anys d'experiència en bàsquet, futbol, futbol sala, gimnàstica artística femenina i en fitness. Així com entrenador personal d'esportistes i particulars.

Títols d'extensió universitària en entrenament, preparació física i nutrició esportiva. Entrenador de Bàsquet titulat. 

Autor d'un llibre sobre preparació física i de diversos articles en revistes especialitzades.

Veure perfil complet

 

 

OBJECTIUS GENERALS

  • Conèixer les possibilitats que ens ofereixen les Capacitats Físiques Bàsiques (CC FF BB) en la seva aplicació a l'escola per treballar les Dimensions d’ Activitat Física, Hàbits Saludables i Joc Motor i Temps Lliure.

  • Oferir recursos atractius, àgils, fàcils pel que fa a la seva metodologia i aplicació.

  • Facilitar materials, idees, jocs orientats a les CC FF BB exercicis, formes jugades aplicables a les escoles.

  • Mostrar proposta i recursos per l’avaluació.

 

PROGRAMA

Mòdul 1. Justificació teòrica. Organització UD i model de sessió

Objectius:

  • Presentar i justificar la importància del treball estructurat de les capacitats físiques dins dels centres educatius.

 

Continguts:

  1. Llei d’educació i currículum.

  2. Currículum d’educació física a l’educació primària.

    1. Competències bàsiques pròpies dividides en quatre dimensions.

    2. Continguts d’avaluació.

  3. Currículum d’educació física a l’educació secundària.

    1. Vuit competències que s'organitzen a partir de quatre dimensions.

    2. Continguts/Criteris d’avaluació per cursos.

  4. Justificació teòrica de les capacitats físiques bàsiques dins del currículum escolar.

  5. Organització de les unitats didàctiques.

    1. Temporalització.

    2. Estructura i organització setmanal.

    3. Model de sessió.

 

Mòdul 2.  L'Amplitud de Moviment (ADM)

Objectius:

  • Donar a conèixer i treballar la part teòrica de l'amplitud de moviment en l’etapa d’educació primària i educació secundària.  

  • Oferir recursos pràctics, reals i originals (jocs, formes jugades, etc.) per desenvolupar l'amplitud de moviment a l'aula.

 

Continguts:

  1. Definició i manifestacions de l'amplitud de moviment.

  2. Components o determinants de l'amplitud de moviment.

  3. Evolució de l'amplitud de moviment.

  4. Objectius fixos de l'amplitud de moviment a l’escola i a la iniciació esportiva.

  5. Orientacions a l’hora de treballar l'amplitud de moviment amb infants.

  6. Mètodes de treball.

    1. Estàtics.

    2. Dinàmics.

    3. Mixtes.

  7. Avaluació.

    1. Rúbrica avaluativa d’una unitat didàctica sobre les capacitats físiques bàsiques.

 

Mòdul 3. La Velocitat

Objectius:

  • Donar a conèixer i treballar la part teòrica de la velocitat en l’etapa d’educació primària i educació secundària.  

  • Oferir recursos pràctics, reals i originals (jocs, formes jugades) per desenvolupar la velocitat a l'aula.

 

Continguts:

  1. Definició.

  2. Classificació/manifestacions de la velocitat.

  3. Objectius del treball de la velocitat en l’àmbit escolar.

  4. Pautes pel treball de la velocitat en l’àmbit escolar.

  5. L’avaluació.

    1. Proposta de tests.

    2. Rúbrica avaluativa d’una unitat didàctica sobre les capacitats físiques bàsiques.

 

Mòdul 4. La Força

Objectius:

  • Donar a conèixer i treballar la part teòrica de la força en l’etapa d’educació primària i educació secundària.  

  • Oferir recursos pràctics, reals i originals (jocs, formes jugades) per desenvolupar la força a l'aula.

 

Continguts:

  1. Definició.

  2. Classificació.

  3. Factors dels quals depèn la força.

  4. La força en els nens i joves.

  5. Normes bàsiques per l’entrenament de la força.

  6. Planificació.

  7. Mitjans i mètodes pel treball de la força.

  8. Propostes d’avaluació en l’àmbit escolar.

    1. Rúbrica avaluativa d’una unitat didàctica sobre les capacitats físiques bàsiques.

 

Mòdul 5. La Resistència

Objectius:

  • Donar a conèixer i treballar la part teòrica de la resistència en l’etapa d’educació primària i educació secundària.  

  • Oferir recursos pràctics, reals i originals per desenvolupar la resistència a l'aula.

 

Continguts:

  1. Classificació.

    1. Segons el procés metabòlic-font o via energètica.

    2. Segons el temps i la intensitat de les accions.

    3. Segons les característiques de l’activitat/esport.

  2. Mètodes d’entrenament de la resistència.

  3. Objectius del treball de resistència en l’àmbit escolar.

  4. Pautes pel treball de resistència en l’àmbit escolar.

  5. Mètodes pel treball de la resistència en l’àmbit escolar.

  6. Avaluació.

    1. Proposta de tests per valorar la resistència.

    2. Rúbrica avaluativa d’una unitat didàctica sobre les capacitats físiques bàsiques.

 

Mòdul 6. L'Avaluació de les Capacitats Físiques Bàsiques a l'escola

Objectius:

  • Donar a conèixer mètodes i models d'avaluació de les capacitats físiques bàsiques i la seva unitat didàctica.

 

Continguts:

  1. Marc teòric bàsic.

  2. Avaluació de les competències en educació física.

 

 

Pròximes edicions

Actualment no hi ha programada cap edició per aquest curs.


Si tens qualsevol dubte o suggerència, pots posar-te en contacte amb nosaltres mitjançant el nostre formulari de contacte:

Contactar

Aquesta web utilitza 'cookies' per oferir-te una millor experiència i servei. Al seguir navegant acceptes nostra política de cookies.×