La psicomotricitat: eines i recursos per portar-la a la pràctica

Curs en línia reconegut com 50h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya

 

En aquesta formació es realitzen 25 hores de connexió en directe i 25 hores en campus virtual. 

Destinataris: Professorat de d'educació infantil, primària, Cicles Formatius (professors de graus d'Educació Infantil), professors d'universitat i formadors de docents de matèries relacionades amb la Psicomotricitat

 

La Psicomotricitat cada vegada està més present en els centres educatius, a causa del reconeixement dels seus beneficis en el desenvolupament global de l'infant. S’ha constatat que afavoreix, de forma integral i harmònica, una millora a nivell cognitiu, motor, emocional i social. Per dur-la a terme de forma satisfactòria i aconseguir els seus objectius, es fa necessari tenir una formació específica. 

Durant aquest curs, es realitzaran sessions que combinaran la part teòrica i pràctica, ja que hi ha conceptes de la Psicomotricitat que només es poden assimilar amb la pròpia vivència. 

Les diferents sessions buscaran aprofundir en els fonaments, la metodologia i la tecnicitat de la Psicomotricitat, per comprendre la seva especificitat i tenir eines i recursos per elaborar programacions psicomotrius, estructurar les sessions i fer intervencions ajustades i efectives. 

També es donaran pautes per realitzar l'observació i l’avaluació de l'expressivitat motriu de l'infant, així com de la pròpia intervenció. 

 

 

Dr. Xavi Forcadell
Dr. Xavi Forcadell

Mestre. Psicomotricista i Educador Emocional


Doctor en Didàctica de l’Educació Física, de les Arts Visuals, de la Música i de la Veu, per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Postgrau en Formació d’Especialistes en Psicomotricitat, per la Universitat Ramon Llull. Diploma d’estudis avançats del Programa de doctorat: Educació Física i Esport: Didàctica i Desenvolupament Professional, per la Universitat de Barcelona. Postgrau d’Educació Emocional, per la Universitat de Barcelona. Llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, per l’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya, de la Universitat de Barcelona. Diplomat en Mestre d’Educació Física, per la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona.

Veure perfil complet

OBJECTIUS
  • Aprofundir en els coneixements teòrics i la metodologia de la Psicomotricitat.
  • Donar eines i recursos d'intervenció psicomotriu, en l'àmbit educatiu i preventiu.
  • Concretar estratègies per a l'observació i l'avaluació de l'expressivitat psicomotriu de l'infant.
  • Elaborar una proposta de sessió de Psicomotricitat.
  • Afavorir la revisió de la pròpia intervenció psicomotriu.

 

PROGRAMA

 

Mòdul 1 CONEIXEMENTS TEÒRICS I LA METODOLOGIA DE LA PSICOMOTRICITAT

Objectius

  • Conèixer els orígens de la Psicomotricitat, la seva arribada a Espanya i la seva definició.
  • Comprendre l’estructura de la formació en Psicomotricitat.
  • Identificar les bases de la Pràctica Psicomotriu de Bernard Aucouturier.

 

Continguts:

  • Història de la Psicomotricitat
  • La Psicomotricitat a Espanya
  • Definició de Psicomotricitat
  • Formació en Psicomotricitat
  • La Psicomotricitat a l’escola: La Pràctica psicomotriu de Bernard Aucouturier

 

Mòdul 2 L’OBSERVACIÓ I AVALUACIÓ DELS L’EXPRESSIVITAT PSICOMOTRIU DE L’INFANT

Objectius

  • Aprofundir en el concepte actual de l’avaluació.
  • Establir les estratègies per una observació i avaluació objectiva. 
  • Concretar el marc de referència de l’observació i l’avaluació de l’infant en la Psicomotricitat.

 

Continguts:

  • La visió actual de l’avaluació.
  • L’observació, més enllà de veure i mirar.
  • Les estratègies per una observació i avaluació objectiva.
  • El marc de referència de l’observació i l’avaluació de l’infant en la Psicomotricitat.
  • Els paràmetres psicomotors.

 

Mòdul 3 L’OBSERVACIÓ I AVALUACIÓ DEL PSICOMOTRICISTA

Objectius

  • Ressaltar la importància del paper del psicomotricista.
  • Definir el marc de referència de l’observació i l’avaluació del psicomotricista.

 

Continguts:

  • La figura del psicomotricista.
  • El marc de referència de l’observació i l’avaluació del psicomotricista.
  • Les competències del psicomotricista.

 

Mòdul 4 LA FORMACIÓ PERSONAL I CORPORAL

Objectius

  • Realitzar un treball de formació específica del propi cos del psicomotricista.
  • Desenvolupar les diferents capacitats i destreses pròpies del perfil professional del psicomotricista.

 

Continguts:

  • La consciència del propi rol.
  • El llenguatge emocional.
  • La vivència d’elements de la Pràctica Psicomotriu.

 

 

Pròximes edicions

Actualment no hi ha programada cap edició per aquest curs.


Si tens qualsevol dubte o suggerència, pots posar-te en contacte amb nosaltres mitjançant el nostre formulari de contacte:

Contactar

Aquesta web utilitza 'cookies' per oferir-te una millor experiència i servei. Al seguir navegant acceptes nostra política de cookies.×