Emocionatour: Eines d'educació emocional aplicades a l'aula

Curs en línia reconegut com 15h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya

Durada: 15 hores formatives
Modalitat: 100% en línia
Destinataris: Educadors, Professors d'Educació Infantil, Primària i Secundària
Metodologia interactiva i dinàmica

 

Curs vinculat al cicle de conferències Emocionatour, on s'aprofundeix en el concepte d'educació emocional des d'una vessant practica i pedagògica, aportant eines i estratègies de fàcil aplicació a les diferents etapes educatives. 

 

Eva Bach
Eva Bach

Pedagoga, mestra, escriptora, conferenciant, formadora de formadors i orientadora


Llicenciada en Ciències de l’Educació per la UB. Pedagoga, mestra, escriptora, conferenciant, formadora de formadors, orientadora familiar, professora de diversos màsters i postgraus universitaris, i mare de dos fills.
Experiència docent de 7 anys a Infantil i Primària. Reconeguda especialista i investigadora en emocions, comunicació i relacions humanes. Pionera i promotora de l’educació emocional en els àmbits familiar i escolar a Catalunya i en altres Comunitats Autònomes. 

Columnista del Diari ARA Criatures, creat per Carles Capdevila, amb qui va col·laborar a la ràdio i a la televisió. Col·laboradora habitual del programa de Catalunya Ràdio “L’Ofici d’Educar” i de diversos mitjans de comunicació.

Formada en Psicologia i Psicoteràpia Humanista. Ha estat directora de l’Escola de Mares i Pares de l’Institut Gestalt de Barcelona i formadora en un projecte d’educació emocional al Futbol Club Barcelona. 

Autora i coautora de diversos llibres: Mares i pares influencers (2019); Educar per estimar la vida (2017); La bellesa de sentir. (2015); Por amor a mi familia (2013); Adolescentes "qué maravilla" (2008); La Asertividad.(2008); Des-educa’t (2004); Sedueix-te per seduir (2002); etc.

Veure perfil complet

Jordi Amenós
Jordi Amenós

Terapeuta i formador en Narrativa Terapèutica i creativitat


Terapeuta i formador en Narrativa Terapèutica i creativitat. És creador de la “Narrativa Terapèutica”, un abordatge d’ajuda, acompanyament i reflexió a través de la descoberta de les nostres múltiples identitats i la seva extensió narrativa. També ha creat el programa per a organitzacions i equips “Team Stories: humanitzar l’empresa amb el poder de les històries”.

Format en Gestalt, Gestalt i somnis, Constel·lacions Familiars, en Constel·lacions Organitzacionals i en Salut Sistèmica. També en Coaching Generatiu, Màster en Hipnosi Ericksoniana, Màster en Coaching amb PNL, Trainer en PNL, Hypnotist per la Proufood School. Màster en PNL i Comunicació i en tècniques de creativitat narrativa.

Autor dels llibres infantil On és la lluna? (Fragmenta Editorial), un conte per treballar les històries i la creativitat en família i D’on venen les idees? (Akiara books), per fomentar i acompanyar la creativitat dels nens a la seva vida.

Veure perfil complet

Cristina Gutiérrez
Cristina Gutiérrez

Educadora emocional. Escriptora. Conferenciant


És educadora i treballa amb nens i adolescents a la natura des de l'any 1.986.

L'any 2004 va començar a formar-se en educació emocional, coaching, PNL, comunicació positiva i lideratge amb el cavall a causa de les carències emocionals que es trobava en els seus alumnes. És directora de La Granja Escola de Sta Maria de Palautordera i de La Granja de Madrid, per on passen cada any 18.000 infants i 1.200 professors. És la creadora del Mètode La Granja, una metodologia educativa basada en l’educació emocional amb resultats demostrats científicament pel Grup de Recerca i Orientació Psicopedagògica (GROP) de la Universitat de Barcelona, conforme augmenten significativament les competències emocionals dels alumnes després del seu pas per La Granja.

Presidenta de la Fundació per a l'Educació que pretén fer conèixer l'educació emocional en el món educatiu. Autora del llibre "Créixer ama valentia" (Rosa dels Vents-Grijalbo), "Entrena'l per a la Vida" (Plataforma Editorial), "Palabras de Niño" (Plataforma Editorial),  i de la col·lecció de contes per gestionar les emocions "Volar Alt" , "L'Hort de la vida", "Em cuido per poder-te cuidar", i de la col.lecció de contes “Sí, puc” (Editorial Salvatella), etc. 

Veure perfil complet

Javier Cebreiros
Javier Cebreiros

Doctor en comunicació, graduat i màster en direcció d'empreses


Doctor en comunicació. Graduat en Direcció d'Empreses i màster en Investigació en Comunicació. És tècnic superior en màrqueting i màster en Direcció de l'Escola de Negocis NovaCaixa Galícia. És bloguer del Huffington Post.

Fundador d'ENSAIA, participa com a soci en les empreses Impact Hub Vigo i InfoJC. En 2018 va ser un dels 25 participants seleccionats per les Nacions Unides, per al seu programa 'Emprenedors per al canvi social'. Ha col·laborat en mitjans de comunicació com La Veu de Galícia o TVE.

Autor dels llibres “Olvida tu lenguaje corporal” i “Ser feliz no implica ser idiota”.

Veure perfil complet

Arantxa Ribot Horas
Arantxa Ribot Horas

Pedagoga. Professora de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, cofundadora de l'associació ESBE i investigadora a Salut Mental Catalunya


Llicenciada en pedagogia per la Universitat de Barcelona. Va estudiar dos postgraus, el primer en acolliment, adopció i postadopció per la Universitat Ramón Llull i el segon en Educació Emocional per la Universitat de Barcelona. Máster en Investigació i innovació en educació amb l'especialitat en diagnòstic i orientació comunitària per la UNED. Actualment realitza el doctorat sobre Intel·ligència Emocional i Salut Mental al Parc Sanitari Sant Joan de Déu.

Professora associada a la Facultat de Ciències de l’Educació, imparteix docència als estudis de psicopedagogia, pedagogia i educació social.

Membre del grup Salut, Terapèutica i Qualitat de Vida del Col·legi de Pedagogs.

Línies de recerca: avaluació de programes educatius, intel·ligència emocional i salut mental.

Ha treballat com formadora de professionals de la salut al Parc Sanitari Sant Joan de Déu, i com a avaluadora de projectes socials per la Universitat Pere Tarrés.

 

Veure perfil complet

Mòdul 1. L’educació Emocional

Objectius:

  • Reflexionar sobre el concepte d’educació emocional i les seves implicacions en el dia a dia educatiu.
  • Conèixer les emocions bàsiques i la seva funcionalitat.
  • Descobrir el marc teòric de les competències emocionals.
  • Comprendre la importància de les emocions en el procés d’aprenentatge amb aportacions fonamentades des de la neurociència aplicada a l’educació.

 

Continguts:

  • Educació emocional.
  • Emocions bàsiques.
  • Competències emocionals.
  • Emoció i aprenentatge.

 

Mòdul 2. L’educació emocional aplicada als contextos educatius

Objectius:

  • Reflexionar sobre l’espai socioemocional dins la pràctica docent i dins del centre educatiu.
  • Adquirir eines, recursos i estratègies per a l'educació emocional dels alumnes en les diferents etapes educatives.

 

Continguts:

  • El paper del docent en el dia a dia educatiu i en la gestió de les individualitats dels alumnes
  • Eines, estratègies i recursos per a fomentar l’educació emocional dins la pràctica educativa.

 

Mòdul 3 Aplicació pràctica

Objectius:

  • Elaborar un projecte d’aplicació pedagògica on s’integrin algunes de les estratègies i la metodologia adquirida durant el curs.

Continguts:

  • Aplicació pedagògica de l’educació emocional: elaboració d’una proposta pràctica adaptada a un nivell educatiu concret.

Pròximes edicions

Actualment no hi ha programada cap edició per aquest curs.


Si tens qualsevol dubte o suggerència, pots posar-te en contacte amb nosaltres mitjançant el nostre formulari de contacte:

Contactar

Aquesta web utilitza 'cookies' per oferir-te una millor experiència i servei. Al seguir navegant acceptes nostra política de cookies.×