El currículum desconegut de l’alimentació saludable
Curs en línia reconegut com 30h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Durada: 30 hores formatives (4 setmanes)
Modalitat: 100% en línia
Destinataris: Docents de totes les etapes (infantil, primària i secundària) i a nutricionistes que treballen en entorns educatius.
Metodologia interactiva i dinàmica
De la mateixa manera que no aprenem a restar abans que a sumar, tampoc podem aprendre alimentació amb sentit i significat sense un ordre lògic de continguts.
Sabies que existeix un currículum de l'alimentació saludable? |
Una proposta completa i actualitzada de setze continguts que van més enllà de la piràmide dels aliments o del plat saludable, que s'ordenen i es classifiquen en tres blocs temàtics, que s'adapten a cursos i nivells d'aprenentatge diferents i que es poden treballar des de diferents àrees.
![]() |
Mai has estat tan a prop de poder tenir la teva pròpia assignatura d’alimentació. Apunta’t al curs i descobreix-lo! |

Lidia Pérez Muñoz
Mestra i formadora especialitzada en educació alimentària i hàbits saludables
Filla i neta d’esportistes, vaig heretar-ne l’interès per la salut, però no va ser fins ben avançada l’adolescència que vaig iniciar un camí d’autoaprenentatge cap a un estil de vida més saludable. Des d’aleshores, els meus estudis van prendre la mateixa direcció.
Mestra d’Educació Física i Màster en Activitat Física i Salut, vaig ampliar els meus coneixements en alimentació i nutrició i em vaig especialitzar en la promoció d’hàbits saludables amb el propòsit d’ensenyar com a mestra el que hagués volgut aprendre com alumna.
Actualment, compagino la feina de mestra amb la de formadora en educació alimentària escolar i dirigeixo el projecte d'El Repte dels Esmorzars.
En aquest curs:
|
Mòdul 1_ La màquina del temps
Objectius
- Recordar i prendre consciència dels continguts d’aprenentatge relacionats amb l’alimentació més comuns i populars, fent una mirada al passat i al present.
- Reflexionar sobre la possibilitat d’establir una assignatura d’alimentació a l’educació bàsica.
Continguts
- Experiència i valoració personal de l’aprenentatge i l’ensenyament de l’alimentació.
Mòdul 2_ Origen i evolució dels aliments (Bloc 1)
Objectius
- Conèixer els continguts d’aprenentatge del Bloc 1, relacionats amb els diferents grups d’aliments, l’origen i els canvis de la nostra alimentació al llarg del temps i la interpretació crítica de la informació.
Continguts
- Continguts d’aprenentatge específics del Bloc 1.
- Idees d’activitats.
Mòdul 3_ Funció de nutrició i salut (Bloc 2)
Objectius
- Conèixer els continguts d’aprenentatge del Bloc 2, relacionats amb els nutrients principals, la digestió, altres funcions corporals i els problemes de salut lligats a l’alimentació.
Continguts
- Continguts d’aprenentatge específics del Bloc 2.
- Idees d’activitats.