Eines digitals per una avaluació competencial
Curs en línia reconegut com 40h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Durada: 40 hores formatives (4 setmanes)
Modalitat: 100% en línia
Destinataris: Professors d'Educació Infantil, Primària i Secundària
Metodologia interactiva i dinàmica
La present formació brinda a equips docents de diferents etapes educatives, algunes de les principals metodologies i eines digitals per avançar cap a uns processos d’avaluació més competencials, transversals i inclusius. |
Es planteja un curs molt dinàmic i pràctic. L’adquisició i aprenentatge de les diferents eines i estratègies digitals, no només busca contribuir a la millora de la competència digital docent, sinó també a l’empoderament per part de l’alumnat dels seus propis processos d'aprenentatge, a partir de dinàmiques d’autoavaluació i coavaluació.
![]() |
En els dos primers mòduls es fa una introducció a les principals eines d’avaluació digital com ara les aules virtuals, les rúbriques en línia o els portafolis digitals. Es plantegen alguns exemples per posar en pràctica a l’aula i es concreta la seva aplicació en propostes d’autoavaluació i avaluació entre companys/es.En el tercer mòdul, es presenten i posen en pràctica algunes de les eines digitals més eficients per gamificar l’aula a partir de qüestionaris en viu, així com dinàmiques de pregunta-resposta. A l’últim mòdul, es planteja com les TAC es vinculen amb el disseny universal de l’aprenentatge (DUA) i contribueixen a millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge de tot l’alumnat. |

Daniel Guirado Salvans
Mestre d’Educació Primària. Formador especialitzat en l’àmbit digital
Mestre en actiu d’educació primària amb especialitats d’educació física i llengua anglesa. Coordinador TAC del centre des dels últims 3 anys.
Graduat a la Universitat Autònoma de Barcelona i amb el màster en Educació i TIC (e-learning) per la Universitat Oberta de Catalunya.
Experiència com a professor associat a la UAB dins la menció de Necessitats Educatives Especials. Formador de professorat en l’àmbit digital i per la preparació dels processos d’oposició docents.
OBJECTIUS GENERALS DEL CURS |
★ Conèixer les principals eines digitals que propicien una avaluació formativa i competencial.
|
OBJECTIUS ESPECÍFICS DEL CURS |
1. Aprofitar les potencialitats de les eines de Google Workspace per tal de millorar els processos d’avaluació amb l’alumnat.
|
PROGRAMA |
MÒDUL 1: EINES GOOGLE
- Google Classroom
- Creació d’una classe.
- Gestió de l’alumnat.
- Elaboració de tasques, materials i preguntes.
- Feedback escrit, oral i amb vídeo.
- Google Forms
- Creació i compartició d’un qüestionari.
- Creació d’un formulari d’autoavaluació.
- Creació d’un full de càlcul amb les respostes de l’alumnat.
- Opcions de configuració.
- Google Sites
- Creació d’un site a mode de portafoli digital.
- Possibilitat d’elements a Google Sites (text, imatge, vídeo, etc.).
- Opcions de configuració i compartició.
- Personalització del portafoli.
MÒDUL 2: RÚBRIQUES DIGITALS
- Rúbriques de Google Classroom
- Creació d’una rúbrica.
- Vinculació de rúbriques amb tasques de classe.
- Exportació de rúbriques a altres classes.
- Els bancs de rúbriques.
- Corubrics
- Creació d’una rúbrica.
- Vinculació amb Google Forms.
- Les respostes dels fulls de càlcul.
- Relació entre Corubrics i Google Classroom.
- Rubistar
- Creació d’una rúbrica digital.
- Punts forts i dèbils de Rubistar.
MÒDUL 3: CLASSROOM RESPONSE SYSTEM (CRS)
- Kahoot
- Conceptes bàsics de funcionament.
- Aplicació a l’aula com una eina excel·lent d’avaluació formativa.
- Socrative
- Conceptes bàsics de funcionament.
- Aplicació a l’aula com una eina excel·lent d’avaluació en equip.
- Plickers.
- Conceptes bàsics de funcionament.
- Aplicació a l’aula com una eina excel·lent per avaluar la comprensió oral.
- Quizizz
- Conceptes bàsics de funcionament.
- Aplicació a l’aula com una eina excel·lent d’avaluació autònoma.
- Edpuzzle.
- Conceptes bàsics de funcionament.
- Aplicació a l’aula com una eina excel·lent d’avaluació amb metodologia flipped classroom.
MÒDUL 4: DISSENY UNIVERSAL DE L’APRENENTATGE (DUA)
- El disseny universal de l’aprenentatge (DUA).
- Fonaments bàsics.
- Com aprofitar les potencialitats de l’avaluació digital.
- Aplicacions de gestió d’aula (Classdojo, Classcraft, Classroom Screen, Fantasy Class).
- Aplicacions de gestió docent (iDoceo i Additio).
- Aplicacions per crear pissarres col·laboratives (Mural, Miro, Padlet, Jamboard).
- Aplicacions per crear presentacions en línia (Prezi, Emaze, Google Slides).
- Aplicacions per fomentar la creació de continguts digitals (Genially, Canva, Thinglink).
Pròximes edicions
Actualment no hi ha programada cap edició per aquest curs.
Si tens qualsevol dubte o suggerència, pots posar-te en contacte amb nosaltres mitjançant el nostre formulari de contacte:
Contactar