Com ensenyar alimentació perquè serveixi d’alguna cosa
Curs en línia reconegut com 30h de Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Durada: 30 hores formatives (4 setmanes)
Modalitat: 100% en línia
Destinataris: Docents de totes les etapes (infantil, primària i secundària) i a nutricionistes que treballen en entorns educatius.
Metodologia interactiva i dinàmica
Tutoria personalitzada
El nostre principal objectiu quan parlem d'alimentació saludable a l’aula no hauria de ser que adquirissin coneixements sinó hàbits. Aquesta és la diferència entre una educació alimentària passiva i una activa. |
Sovint, el paper de la família és una excusa que fem servir per intentar justificar com de poc competencial continua sent l'ensenyament de l'alimentació a les nostres escoles.
La veritat és que com a mestres tenim prou potencial per influir també en els hàbits alimentaris del nostre alumnat i les seves famílies, però ho hem de saber fer.
En aquest curs, coneixeràs l’educació alimentària activa i els seus 8 principis, on es reuneixen les millors estratègies perquè des de l’escola puguis ensenyar i promoure l’alimentació saludable de la manera més eficaç. |
Lidia Pérez Muñoz
Mestra i formadora especialitzada en educació alimentària i hàbits saludables
Filla i neta d’esportistes, vaig heretar-ne l’interès per la salut, però no va ser fins ben avançada l’adolescència que vaig iniciar un camí d’autoaprenentatge cap a un estil de vida més saludable. Des d’aleshores, els meus estudis van prendre la mateixa direcció.
Mestra d’Educació Física i Màster en Activitat Física i Salut, vaig ampliar els meus coneixements en alimentació i nutrició i em vaig especialitzar en la promoció d’hàbits saludables amb el propòsit d’ensenyar com a mestra el que hagués volgut aprendre com alumna.
Actualment, compagino la feina de mestra amb la de formadora en educació alimentària escolar i dirigeixo el projecte d'El Repte dels Esmorzars.
En aquest curs:
|
Mòdul 1_ La màquina del temps
Objectius
- Recordar, descriure i reflexionar sobre les activitats d’alimentació saludable viscudes en el passat, com a infant, i en el present, com a docents.
Continguts
- Experiència personal en l’aprenentatge i l’ensenyament de l’alimentació saludable.
- Reflexió personal sobre l’impacte d’aquestes activitats.
Mòdul 2_ Introducció a la didàctica de l’alimentació saludable
Objectius
- Conèixer i classificar les principals estratègies metodològiques de l’educació alimentària escolar segons el seu nivell d’eficàcia.
Continguts
- Estratègies menys i més competencials per ensenyar i promoure l’alimentació saludable a l’escola: adquisició vs. aplicació del coneixement; proporcionar informació vs. participació familiar activa; aliments bons i dolents vs. aliments que agraden i són familiars, i activitats alienes vs. integrades dins el currículum.
Mòdul 3_ Els 8 principis de l’educació alimentària activa
Objectius
- Conèixer i aprendre a aplicar els 8 principis de l’educació alimentària activa en la tria i el disseny d’activitats d’alimentació saludable competencials.
Continguts
- Conceptes i diferència entre l’educació alimentària passiva i l’activa.
- Els 8 principis de l’educació alimentària activa: veracitat i actualitat; aplicabilitat i funcionalitat; pensament crític i autonomia; analitzar, avaluar i crear; objectius avaluables i assolibles; congruència; caràcter lúdic, i relació familiar bidireccional.
Pròximes edicions
Actualment no hi ha programada cap edició per aquest curs.
Si tens qualsevol dubte o suggerència, pots posar-te en contacte amb nosaltres mitjançant el nostre formulari de contacte:
Contactar